IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Xiaomi не изпълни целта си за продажбите на смартфони за 2015 г.

Компанията обяви, че се насочва към роботиката и виртуалната реалност

15:47 | 15.01.16 г.
<p>
	Основателят на Xiaomi Лей Дзюн.&nbsp;<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Основателят на Xiaomi Лей Дзюн. Снимка: архив Ройтерс

Китайският производител на смартфони Xiaomi обяви, че е продал 70 млн. телефона миналата година. Компанията не успя да изпълни целта си за продажбите, а това накара основателя на Xiaomi Лей Дзюн да заяви на служителите, че насочва фокуса на фирмата към „готини неща“ като роботите и виртуалната реалност, пише Bloomberg.

Китайският стартъп имаше за цел да продаде 80 млн. устройства през 2015 г. Първоначалната идея беше за продажбата на 100 млн. броя, но по-късно Xiaomi промени прогнозата си, след като Китай прогнозира най-слабия ръст на икономиката си от 15 години, а други компании започнаха да отнемат от пазарния ѝ дял.

"Поставихме си целта от 80 млн. и преди да се усетим, тя се превърна в задължение“, коментира Лей. „Под натиска на това се променихме и всички постепенно загубиха всички следи от хумора си“.

Производителят на смартфони имаше една от най-вълнуващите истории на стартъпи през последните години, с оценка от 45 млрд. долара, която беше надмината единствено от тази на Uber Technologies. Бизнесът на Xiaomi започна да процъфтява благодарение на онлайн продажбите на евтини устройства с развити компоненти. Компанията успя да надмине местните конкуренти и да започне да се конкурира с големи играчи като Apple и Samsung Electronics за надмощие на най-големия пазар в света.

Huawei, Meizu

Мълниеносното ѝ издигане позволи на компанията да си осигури 1,1 млрд. долара от инвеститори през 2014 г., в това число от GIC, All-Stars Investment и DST. Xiaomi дори предизвика сравнения с Alibaba Group Holding и други по-утвърдени технологични компании.

Пазарният дял на Xiaomi беше оспорен от конкуренти като Huawei Technologies и Meizu Technology, заяви Джеф Пу, анализатор на Yuanta Securities. Те са сред китайските производители на смартфони, които изпълниха интернет пространството със своите предложения за ултратънки устройства, които имат почти същите функции и цени като Mi 4i и Redmi Note 2 на Xiaomi.

Huawei обяви, че е продала повече от 100 млн. смартфона миналата година, когато разшири дейността си в САЩ и Европа.

Пу очаква ръстът на продажбите на Xiaomi да се забави до 10% през 2016 г.

"Пазарната оценка на Xiaomi ще бъде засегната от забавянето на растежа на продажбите“, коментира той. По думите му компанията може да се сблъска с по-големи предизвикателства, тъй като инвеститорите няма да бъдат толкова склонни да плащат.

"Готините неща“

В своята реч Лей заяви, че той ще върне „забавните времена“, като започне проучвания в сферата на „готини неща“ като роботиката и виртуалната реалност. По думите му компанията никога „не бива да забравя да гледа към звездите и бъдещето“.

"Решихме да обособим малък екип, който да започне да изгражда изследователска лаборатория, която първоначално да се фокусира върху виртуалната реалност, роботите и други нови посоки. Това ще ни помогне да поставим основите на новата фаза в развитието на Xiaomi”.

В обръщението си към над 8000 служители Лей също така посочи как са се отнасяли с компанията през миналата година.

„Ще бъда откровен, не съм доволен“, коментира той. „Миналата година беше изключително трудна. Всички вие се сблъскахте с всякакви негативни слухове и критики, дори удари под кръста. Ето защо нашата най-важна цел за 2016 г. ще е да бъдем щастливи“.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още