Главният изпълнителен директор на Walt Disney Боб Айгър е готов за смели решения.
Най-голямата компания за развлечения в света разкри плановете си да продава част от новото си съдържание директно на онлайн потребителите, като ще започне от следващата година. Тя ще предлага спортни събития на живо и анимационни филми, включително „Играта на играчките 4“, оставяйки на заден план партньори като Netflix и доставчици на платена телевизия като Comcast и DirecTV, пише Bloomberg.
„Ако разгледате бизнеса на Disney, като се изключат тематичните паркове, почти всеки бизнес досег с потребителите се случва през трети страни“, обясни Айгър. „Това е възможност да стигнем директно до потребителите“.
Необходимостта от действия беше подчертана от финансовите резултати на Disney за фискалното трето тримесечие, които бяха обявени вчера. Приходите от продажби и печалбата са спаднали заради слабото звено за кабелна телевизия, особено ESPN, където абонатите и рекламните приходи са се стопили. И все пак решението на Айгър шокира инвеститорите и изпрати акциите на Disney и Netflix надолу по време на късната търговия.
Disney планира да включи нова онлайн ESPN услуга следващата година, която ще излъчва повече от 10 хил. спортни събития на живо, в това число и ключовите лиги по баскетбол, хокей, футбол и тенис. По думите на Айгър това ще се случва срещу „приемлива“ месечна такса. През 2019 г. компанията ще пусне видео услуга на Disney, която ще включва игрални филми, предавания от Disney Channel TV и филми на Pixar.
Базираната в Калифорния компания заяви, че ще финализира сделката за предоставянето на най-новите си филми онлайн през Netflix. Излъчването им ще спре през 2019 г. Според Айгър потребителите се насочват все повече онлайн и Disney трябва да се движи в една посока с тях.