Приходите на Spotify се увеличиха през 2013 г., но музикалната стрийминг услуга не успя да генерира печалба, тъй като плати повече от 80% от оборота си на звукозаписните компании и притежателите на авторски права, пише Financial Times.
Базираната в Стокхолм компания е изплатила 605 млн. евро под формата на отчисления и разходи за дистрибуция през 2013 г., което представлява повече от четири пети от нейните приходи. За сравнение нейните продажби и маркетингови разходи възлизат на 111 млн. евро. 73 млн. долара Spotify е инвестирала в проучвания и развитие.
Тези данни се появяват в същия месец, в който американската поп звезда Тейлър Суифт изтегли целия си музикален каталог от услугата, посочвайки, че компанията не ѝ плаща адекватно за нейната работа. Певицата възрази срещу политиката на Spotify, свързана с предлагането на безплатна услуга за слушане на музика, която е спонсорирана от реклами и плаща малки отчисления на изпълнителите.
Финансовите данни на компанията пък показват, че приходите ѝ растат от 430 млн. евро през 2012 г. до 747 млн. евро миналата година, а оперативната ѝ загуба се увеличава от 80 млн. до 93 млн. евро през същия период.
Резултатите на Spotify подхранват съмненията дали тя и подобните на нея лицензирани стрийминг услуги ще могат да генерират достатъчно печалба, за да оправдаят високите очаквания на своите инвеститори. Най-големите конкуренти на Spotify в момента са Deezer, Beats Music на Apple и YouTube на Google.
Компанията твърди, че ще успее да генерира печалба след време, тъй като потребителската ѝ база се увеличава значително и вече включва над 50 млн. месечни абонати. 12,5 млн. от тях пък плащат за специалната ѝ услуга, в която няма реклами.