Японският технологичен гигант Panasonic ще разшири своето партньорство с производителя на електромобили Tesla Motors отвъд батериите, като идеята е то да се насочи към автономните автомобили. Това се случва в момент, в който конгломератът продължава да променя фокуса си, залагайки все повече на бизнеса със самоуправляващи се коли, предава Ройтерс.
Производителят на електроника е поставил приложенията за автономно шофиране в центъра на своята стратегия за растеж, която е насочена към корпоративни клиенти. Всичко това е за сметка на потребителските стоки с нисък марж, където азиатските конкуренти, предлагащи по-евтини стоки, отслабиха доминацията на японските фирми.
Panasonic е ексклузивен доставчик на батерии за Tesla Model S, Model X и за предстоящото превозно средство, насочено към масовия пазар – Model 3. Освен това компанията планира да инвестира 1,6 млрд. долара в завода за батерии на Tesla, който е на стойност 5 млрд. долара.
"Ние сме дълбоко заинтересовани от системата за автономно шофиране на Tesla”, коментира главният изпълнителен директор на Panasonic Казухиро Цуга. „Надяваме се да разширим нашето сътрудничество, като заедно разработваме устройства за това, като сензори например“.
Panasonic си е поставила за цел да достигне годишни приходи от продажби в тази сфера в размер на 2 трлн. йени (17,43 млрд. долара). Тази цел е за годината, завършваща през март 2019 г. За сравнение през годината, завършила през март 2016 г., сумата достигна 1,3 трлн. йени.
Освен в автомобилния сектор Panasonic и Tesla работят заедно в сферата на соларната енергия. Миналия месец японската фирма обяви, че планира да инвестира над 30 млрд. йени във фабрика на Tesla, която произвежда фотоволтаични клетки и модули.