Японската технологична компания Nintendo отчете печалба за третото фискално тримесечие, която надмина очакванията. Резултатът е стимулиран от продажбите на игрите Pokemon 3DS и от по-слабата йена, която увеличи печалбата в чужбина, пише Bloomberg.
Печалбата за тримесечието, завършило през декември, достигна 64,7 млрд. йени (569 млн. долара), обяви базираната в Киото компания. Анализаторите прогнозираха печалба от 20,5 млрд. йени, базирана на средната оценка, събрана от Bloomberg. Приходите са спаднали с 21% до 174,3 млрд. йени.
Резултатите отразяват добрите продажби на Pokemon Sun и Pokemon Moon – новите 3DS игри, пуснати през ноември. Те бяха предшествания от летния хит Pokemon Go, който помогна за възраждането на интереса към франчайза. Всичко това подчертава визията на главния изпълнителен директор Тацуми Кимишима за насърчаването на усилията в сферата на мобилните игри. Сега Nintendo се подготвя за пускането на пазара на новата конзола Switch през март.
"3DS се продава добре благодарение на Pokemon Sun и Moon, а това помогна на Nintendo да има добър празничен сезон“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Ace Research Institute.
Нетната печалба за текущата фискална година до март ще достигне 90 млрд. йени, което е над предишната прогноза за 50 млрд. йени, обяви Nintendo. Компанията запази прогнозата за приходите си от продажби за тази година – 470 млрд. йени.
Акциите на Nintendo, които през 2016 г. повишиха стойността си с 46%, приключиха търговията в Токио във вторник с 1,9% понижение на цената до 23 120 йени.
Pokemon Sun и Pokemon Moon се превърнаха в най-бързо продаваните ѝ серии продукти, обяви Nintendo през декември.
„Пускането на наш софтуер за смартфони влияе позитивно на нашия бизнес с хардуер и софтуер“, коментира Кимишима пред Bloomberg през октомври.
След години, в които отказваше да се насочи към мобилните игри, Nintendo реши да пусне играта „Super Mario Run” за устройствата на Apple през декември 2016 г. Версия за Android предстои да се появи през март. Втора мобилна игра – Fire Emblem – ще бъде пусната на пазара на 2 февруари. Кимишима твърди, че компанията има за цел да пуска по 3 заглавия за смартфони всяка година.