Apple потвърди, че ще отвори първия си магазин за търговия на дребно в Югоизточна Азия. Той ще се намира в Сингапур и е част от усилията на американския технологичен гигант да засили присъствието си в най-бързо растящия пазар на смартфони, пише TechCrunch.
През миналата седмица компанията е започнала да наема служители, за да попълни свободните си позиции в Сингапур, а Анджела Арендс, вицепрезидентът на Apple, отговарящ за продажбите на дребно и онлайн магазините, потвърди, че магазинът наистина предстои да бъде отворен.
"Имаме повече от 900 невероятни служители, които работят в нашия колцентър в Сингапур и сме развълнувани от стартирането на подбора на екип, който да отвори първия Apple Store в Сингапур – невероятен град и дестинация за пазаруване“, коментира Арендс.
Ройтерс писа, че както магазинът, така и целите операции на компанията в Сингапур ще бъдат захранвани с възобновяема енергия – ход, който отговаря на инициативите в САЩ, Европа, а отскоро и в Китай.
Apple не е разкрила кога магазинът ще отвори врати и къде ще се намира, макар че се твърди, че компанията вече е наела място в Найтсбридж – ключово място за пазаруване.
В момента американската компания използва микс от търговски партньори, продаване на лицензи на трети страни, доставчици и онлайн магазин за продажби в Югоизточна Азия. Сингапур е сред първите страни, в които се появяват новите продукти на Apple, ето защо е логично компанията да направи тази стъпка там. Не е ясно дали фирмата планира да отвори магазини и в други части на Югоизточна Азия, която вече е фокус на Samsung и китайски производители на смартфони като Xiaomi и OnePlus.
Компанията за проучвания IDC това лято обяви, че продажбите на смартфони в Югоизточна Азия, където населението е над 500 млн. души, са нараснали с 66% на годишна база до 24 млн. бройки между април и юни. Въпреки че обемите са значително по-малки от тези в Китай и САЩ, пазарът в Югоизточна Азия все още не е наситен, а това означава, че предлага нови възможности за компаниите, за разлика от Китай и Запада.