“Всеки може да бъде герой”. Тези думи съвсем просто описват онова, което може да ни помогне да направим мобилното приложение iHELP. Става дума за софтуер, чиято основна цел е да създаде национална мрежа за взаимопомощ, която да обедини в едно хора, които имат нужните познания или искат да получат такива, така че при спешни случаи да помагат на други в беда. Това разкри в предаването UpDate по Bloomberg TV Bulgaria директорът на iHELP Bulgaria Христо Христов.
По думите му проектът датира от 2013 г., а идеята е на словенски предприемач. Христов научава за iHELP по време на стартъп изложение във Великобритания, след което се среща със създателя на компанията. В крайна сметка, след шестмесечни преговори, получава възможност да развива iHELP и в България.
“Проблемът, който открихме, е, че за съжаление ресурсът на държавата не е достатъчен относно системата 112. Проучването, което направихме в България, показа, че между 15 и 20 минути е средното време за пристигане на линейка. 7% от българското население чакат линейката повече от 45 минути. Човек без пулс и без дишане след третата минута започва да умира, а до шестата, седмата или осмата вече е починал”, обясни Христов.
Само за няколко секунди през приложението може да бъде подаден сигнал, който да се появи на устройствата на регистриралите се потребители, които се намират в близост. Те от своя страна могат да откликнат веднага и да се притекат на помощ, спасявайки човешки живот.
По думите на Христо Христов става дума за долекарска помощ, а целта на iHELP е да създаде мрежа не само у нас, но и в цял свят, с идеята да бъдат спасени хиляди хора.
Всъщност iHELP дава възможност да алармираме не само за себе си, но и за друг човек, който е в беда, коментира още той.
“Проучванията ни показаха, че в 80% от случаите, в които човек се обажда на 112, то е, защото някой друг се нуждае от помощ”, допълва Христов.
Повече за iHELP и иновативните идеи на компанията можете да научите от видеото.
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 7 години също така, в един идеален свят от 112 ще се свържеш с трениран човек, който знае кво да прави, с апа най много да пристигне някой веган който да ме лекува с хомеопатия :) ... ами ако въпросния човек без медицинско образовани те осакати, кой ще носи отговорност ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години добре звучи като за презентация, но не виждам реална приложимост ... така че точете кинти по схемата старт-ъп и живейте докато ви вярват :)112 можеш да го набереш и при спрян телефон, даже и без сим карта ... с тоя апп това можеш ли го ? :):) не само че не може ами трябва да си плащаш абонамент. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Аз бих си инсталирал това приложение. Най-добрата помощ е навременната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Пич... ти дете имаш ли?И да те питам - на лекар някога ходил ли си? И ако "да", защо си си правил труда?Можеше просто да легнеш и да чакаш края - все пак и ти си част от "гнусните долни същества". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Никога никога никога не бих помогнал на човек да оживее на животно да на човек не и не бих се притекъл никога на никой за помощ както и на мен не желая да ми се притичва никой човеците са гнусни долни същества и трябва да се изтрепат от планетата няма такава зараза друга отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Здравейте! В част от интервюто Христо посочва, че ще разчита на абонаменти, купувани от компании. iHELP вече работи с няколко такива. Радвам се, че идеята Ви е харесала! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Изгледах материала, наистина многхо готина идея с много потенциал. Само не разбрах предприемаческата същност къде е и от какво, аджеба, ще се издържа? отговор Сигнализирай за неуместен коментар