IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Графика на деня: Кои са десетте най-големи медийни компании в света?

Google е безспорен лидер по приходи от продажба на реклама в популярните си онлайн услуги

12:53 | 02.06.16 г. 3
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

През последното десетилетие интернет измести печатните медии, превръщайки се във втория най-важен канал за реклама след телевизията, пише Statista. Възходът на дигиталната реклама се отразява и в годишната класация на най-големите медийни компании в света, изготвена от Zenith Optimedia.

Петте дигитални компании в топ 30 на класацията са Google, Facebook, Baidu, Yahoo и Microsoft. Те представляват 65% от глобалния онлайн рекламен пазар, като в момента формират и над една трета от всички приходи, генерирани от най-големите 30 собственици на медии в света. Класацията включва всички приходи от бизнес, който подкрепя рекламирането, включително нерекламни приходи, например разпространение.

Както показва графиката, Google задминава всяка друга компания в света от гледна точка на медийни приходи, и то с много. Компанията генерира десетки милиарди долари всяка година от продажбата на реклама в популярните си онлайн услуги, най-вече в търсачката си Google Search.

На второ място в класацията, с приходи над два пъти по-малки от тези на Google, е Walt Disney, а на трето - американската мултимедийна компания Comcast. Следващата дигитална компания в ранглистата след Google е едва на пето място - Facebook. Приходите ѝ обаче са над 5 пъти по-малки от тези на лидера - едва 11,5 млрд. долара.

Infographic: The World's Largest Media Companies | Statista

Още графики можете да разгледате тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:53 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 2
Nathan
преди 8 години
Въпросът за съхранението и контрола на личните данни и неприкосновеността на частна кореспонденция не се повдига за пръв път от Гугъл или във връзка с Гугъл . Въпросът е бил дискутиран в продължение на векове, не само от философи и правни теоретици, но и масово в публичните политически речи,декларации и публични форуми. В цялост въпросът е разновидност на въпроса за човешкия индивид и неговата защита, в този смисъл въпросът за защитата на човешката нематериална собственост ,каквито безспорно представляват и записите на мислите и идеите на един индивид, е била осъждана от историята, като неправомерна и престъпна интервенция срещу човешкия суверенитет. Израз на това разбиране в прогресиращите правни системи днес е забраната за използване на лични данни и кореспонденция дори в наказателен процес ( бел. Същността на спора между ФБР и Apple ). За щастие човешкият род рядко е признавал дори правото на държавата на неправомерен достъп до личните данни и с цената на огромни жертви е успявал д
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
Nathan
преди 8 години
Въпросът за съхранението и контрола на личните данни и неприкосновеността на частна кореспонденция не се повдига за пръв път от Гугъл или във връзка с Гугъл . Въпросът е бил дискутиран в продължение на векове, не само от философи и правни теоретици, но и масово в публичните политически речи,декларации и публични форуми. В цялост въпросът е разновидност на въпроса за човешкия индивид и неговата защита, в този смисъл въпросът за защитата на човешката нематериална собственост ,каквито безспорно представляват и записите на мислите и идеите на един индивид, е била осъждана от историята, като неправомерна и престъпна интервенция срещу човешкия суверенитет. Израз на това разбиране в прогресиращите правни системи днес е забраната за използване на лични данни и кореспонденция дори в наказателен процес ( бел. Същността на спора между ФБР и Apple ). За щастие човешкият род рядко е признавал дори правото на държавата на неправомерен достъп до личните данни и с цената на огромни жертви е успявал д
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
Nathan
преди 8 години
Алфабет превърна търговията с лични данни на своите потребители в официален бизнес. Погрешно е да се твърди, че реализораните приходо са само от платформата за търсене, тъй като услугите на Гугъл функционират заедно. Примерно, търсената информация в Гугъл search или в джимейл се използва в Гугъл Адсенс при насочването на рекламата, която ще се визуализира за потребителя при посещение в сайтове, собственост на Аддсенс партньорите на Гугъл. Друг случай, ако потребителят ползва андроид всяко действие, което извършва се записва от Гугъл отново с цел рекламно насочване. И най- допотопните и мракобесни режими в миналото и поне официално защитаваха личните данни и неприкосновеността на кореспонденцията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още