Акциите на Fitbit поскъпнаха по време на борсовия им дебют. Те стартираха на цена от 30,40 долара, или 52% над цената, предвидена за започването на първичното публично предлагане – 20 долара, пише The Wall Street Journal.
Компанията се листна на борсата в Ню Йорк под символа FIT. При затварянето на търговията акциите ѝ бяха с 48% ръст в цената, достигайки 29,68 долара.
Рязкото поскъпване се случи, след като производителят на преносими устройства за измерване на физическите показатели, оцени своето IPO над очакваното. Представянето в началото на търговията показва колко голямо е търсенето на IPO-та в САЩ след сравнително слабия старт тази година.
Първичното публично предлагане на Fitbit събра около 723 млн. долара за компанията и част от нейните акционери чрез продажбата на 36,6 млн. акции и оцени базираната в Сан Франциско компания на 4,1 млрд. долара. Това е третото най-голямо IPO в САЩ за тази година, поcочват от Dealogic.
Когато Fitbit подаде документи за IPO, акционерите ѝ планираха да продадат 29,9 млн. акции, сочат документите, подадени до регулатора. Но цената и броят на акциите бяха повишени заради голямото търсене.
Сделката беше водена от Morgan Stanley, Deutsche Bank и Bank of America. Въпреки че обикновено се очаква скромен ръст в цената на акциите на току-що листналите се компании, Fitbit показа, че може да направи голям скок - нещо, което е необичайно за подобен дебют. Средният ръст в рамките на първия ден на IPO-та в САЩ през тази година е 14% според Dealogic. Миналата година той беше 13%.
Устройствата на Fitbit, които ежедневно броят крачките, изгорените калории, продължителността и качеството на съна, са показателни за тенденцията потребителите да се интересуват все повече от фитнес и здраве.
Компанията има около 68% дял на пазара на подобни устройства в САЩ, посочват от NPD Group. Но някои инвеститори се чудят дали Fitbit ще може да запази господстващото си положение. Компании като Jawbone and Garmin, както и Apple, също навлизат на пазара, което може да направи тази задача по-сложна.