Социалната мрежа Facebook отрежда на камерата централно място в мобилното си приложение за пръв път, насърчавайки потребителите да правят повече снимки и да ги редактират с дигитални стикери, което показва колко силно е влиянието на конкурента Snapchat, предава Ройтерс.
Акциите на собственика на Snapchat - Snap, която направи първично публично предлагане този месец, понижиха стойността си с 4,1% до 22, 85 долара след новините от Facebook.
Нововъведението ще бъде активно от вторник, а с него Facebook ще позволи на потребителите да влизат в камерата с едно плъзгане на пръста, а след това да добавят визуални детайли.
Потребителите ще могат да споделят снимките само с конкретен приятел, вместо с всичките си приятели, и да добавят кадри към галерията Story, подобно на Snapchat.
Snapchat популяризира дигитално декорираните снимки в социалните мрежи, особено сред тинейджърите, и показа слабостите на Facebook, докато двете компаниите се борят за вниманието на потребителите в свободното им време.
Наскоро Snap разкри амбициите си да разработва физически устройства и определя себе си като компания за камери, а не като социална мрежа. Някои анализатори предупредиха, че Snap е чувствителна към конкуренцията от Facebook.
От своя страна, компанията на Марк Зукърбърг, която има 1,86 млрд. потребители, е лидер в индустрията. Тя отрича да е взела идеите за камерата от Snapchat и твърди, че ги е получила от своите собственици.
„Нашата цел е да дадем на хората възможност да правят повече неща във Facebook и всъщност това е основното ни вдъхновение", коментира Конър Хейс, продуктов мениджър на Facebook.