IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Чатбот услугите ще намалят разходите на бизнеса с 8 млрд. долара до 2022 г.

Здравеопазването и банковият сектор ще могат да се възползват максимално от тази нова технология, сочи доклад

13:17 | 10.05.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Чатбот услугите могат да помогнат за намаляване на разходите на бизнеса с повече от 8 млрд. долара годишно до 2022 г., сочи ново проучване, свързано с използването на автоматизирани програми за обслужване на потребителите, докато компаниите се насочват към използването на изкуствен интелект, пише CNBC.

Здравеопазването и банковият сектор – индустрии, които са свързани със значително взаимодействие с хора, ще се възползват най-много от тази нова технология, показва проучването на Juniper Research, публикувано тази седмица.

То прогнозира, че между три четвърти и 90% от заявките в тези области ще се приемат от чатботове в рамките на следващите пет години, което ще доведе до съкращаване на разходите с до 0,70 долара на взаимодействие.

„Вярваме, че компаниите в сферата на здравеопазването и банкирането, които използват ботове, могат да очакват съкращаване на времето за обработка на запитване средно с 4 минути, което означава средно спестени средства от взаимодействие в диапазона 0,50-0,70 долара.

В момента чатботовете спестяват на бизнеса около 20 млн. долара в световен мащаб, но способността им да се справят с човешките проблеми е ограничена. Успехът при решаване на проблеми при човешки интеракции (в случаите, в които случаят не се прехвърля към оператор) в здравния сектор е едва 12%.

Докато технологията се развива, Juniper очаква, че тя ще бъде подобрена и способността на ботовете да се справят със сложни заявки ще се увеличи до 75%.

Надеждите са, че развитието в тази област може да доведе до подобрения и във времето за отговор, както и за пренасочване на ресурси в други бизнес области. Същевременно всичко това заплашва да доведе до премахването на работни места в някои сектори.

„Докато изкуственият интелект се развива, все по-малкото разчитане на хората безспорно ще доведе до загуба на работни места“, посочват от Juniper. 

Вижте още в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още