Чатбот услугите могат да помогнат за намаляване на разходите на бизнеса с повече от 8 млрд. долара годишно до 2022 г., сочи ново проучване, свързано с използването на автоматизирани програми за обслужване на потребителите, докато компаниите се насочват към използването на изкуствен интелект, пише CNBC.
Здравеопазването и банковият сектор – индустрии, които са свързани със значително взаимодействие с хора, ще се възползват най-много от тази нова технология, показва проучването на Juniper Research, публикувано тази седмица.
То прогнозира, че между три четвърти и 90% от заявките в тези области ще се приемат от чатботове в рамките на следващите пет години, което ще доведе до съкращаване на разходите с до 0,70 долара на взаимодействие.
„Вярваме, че компаниите в сферата на здравеопазването и банкирането, които използват ботове, могат да очакват съкращаване на времето за обработка на запитване средно с 4 минути, което означава средно спестени средства от взаимодействие в диапазона 0,50-0,70 долара.
В момента чатботовете спестяват на бизнеса около 20 млн. долара в световен мащаб, но способността им да се справят с човешките проблеми е ограничена. Успехът при решаване на проблеми при човешки интеракции (в случаите, в които случаят не се прехвърля към оператор) в здравния сектор е едва 12%.
Докато технологията се развива, Juniper очаква, че тя ще бъде подобрена и способността на ботовете да се справят със сложни заявки ще се увеличи до 75%.
Надеждите са, че развитието в тази област може да доведе до подобрения и във времето за отговор, както и за пренасочване на ресурси в други бизнес области. Същевременно всичко това заплашва да доведе до премахването на работни места в някои сектори.
„Докато изкуственият интелект се развива, все по-малкото разчитане на хората безспорно ще доведе до загуба на работни места“, посочват от Juniper.
Вижте още в материала на Bloomberg TV Bulgaria!