Възходът на електрическите и свързаните с интернет коли помага на германския концерн Bosch да печели нови клиенти, насочвайки се към области като софтуера и услугите, заяви един от членовете на управителния съвет на компанията пред Ройтерс.
Лизинговите компании, паркингите и технологичните фирми са сред пазарите, които се отварят към този бизнес, обясни Ролф Буландер в интервю по време на автомобилното изложение във Франкфурт.
Експертизата на Bosch в сензорите помага на компанията да разшири работата си извън основната си дейност по осигуряване на компоненти като свещи за двигатели с вътрешно горене.
“Благодарение на бордовите сензори, превозните средства могат да разпознават свободни места за паркинг и колите могат да показват позицията и размера на мястото”, посочва Буландер, добавяйки, че свързаните коли са отворили вратата към бизнеса с управление на паркоместата и към други услуги.
До края на годината Bosch ще има 200 000 свързани коли, предлагайки нови видове услуги на клиентските си групи, като лизинговите компании например.
Bosch очаква удвояване на продажбите на радари и видео сензори, използвани в системите за асистиране на водача. Годишните продажби на подобни автоматизирани системи се очаква да достигнат 1 млрд. евро до 2016 г., посочват от компанията.
Развитието на електрическите автомобили също създаде нови възможности. По думите на Буландер новите системи позволяват по-лесното навлизане на нови играчи на пазара.
За 2025 г. Bosch очаква производството на 125 млн. автомобила, от които 8 млн. ще бъдат електромобили, 8,3 млн. плъг-ин хибриди, а повече от 5 млн. - хибридни.
“Технологията на батерията е ключова за пробива”, коментира Буландер, посочвайки, че компанията очаква цените на батериите да спаднат наполовина до 2020 г., като същевременно ще зареждат с повече енергия.