Американската компания за електронна търговия Amazon.com се подготвя да пусне своята видео стрийминг услуга по целия свят, отправяйки предизвикателство към Netflix, най-голямата в света мрежа за платена онлайн телевизия, пише Bloomberg.
Amazon, която в момента предлага услугата си само в няколко страни, обяви плановете си в публикация в блога си, свързана с „The Grand Tour”, ново риалити шоу, което включва бивши звезди на „Top Gear” - популярното предаване на BBC.
“През декември шоуто ще започне да се излиза в 200 държави и територии по света, ексклузивно по Amazon“, написаха от компанията. Главният изпълнителен директор Джеф Безос също така спомена плановете и в Twitter.
Amazon инвестира милиарди долари в лицензи за програми и за създаването на собствени предавания и филми, като част от своята услуга Prime. Потребителите, които плащат по 99 долара годишно за безплатна доставка и други предимства, получават достъп до библиотека от ново и по-старо съдържание без допълнителна такса.
Експанзията на видео услугата на базираната в Сиатъл компания е едно от най-големите предизвикателства към момента за Netflix, която оперира в повече от 190 страни по света, след като завърши международното разширяване на бизнеса си през януари. Видео стрийминг платформата е достъпна навсякъде освен в Сирия, Северна Корея, Китай и Крим, обяви компанията по това време.
Говорителката на Amazon Сали Фоутс отказва да коментира въпроса.