Американският технологичен концерн Amazon подготвя услуга, която „да убие Spotify”, пише Business Insider.
Планът все още е в начален етап и Amazon води преговори с представители на звукозаписни компании за получаването на лицензи за по-големи музикални каталози. Компанията възнамерява да пусне услугата през есента.
Абонаментната услуга Prime, която струва 99 долара годишно и дава достъп на потребителите до безплатна доставка и видео съдържание, в момента разполага с музикална библиотека от около 1 млн. песни.
Въпреки това новата услуга ще бъде достъпна извън Prime и ще има отделна абонаментна цена.
Apple и Spotify таксуват абонатите на своите стрийминг услуги с по 9,99 долара месечно, но предлагат и безплатна опция, включваща реклами.
Според New York Post Amazon ще предложи подобна цена, като ще има намаление, ако услугата е свързана с виртуалния асистент Echo.
Amazon се опитва да разшири медийните предложения на Prime, като добавя повече видео съдържание, особено ексклузивно такова. Компанията плати около 250 млн. долара за новото предаване за мотори на Джереми Кларксън, което ще се появи ексклузивно в Prime. Освен това компанията работи с няколко предавания, които са достъпни само в нейната платформа.
В началото на борсовата сесия в Ню Йорк акциите на Amazon са нагоре с 3,65% (21,63 долара) до 604,98 долара за лот.