Продажбите на дребно в САЩ отчитат минимален ръст през февруари, сигнализирайки, че потребителите може би пазаруват по-внимателно заради краткосрочното закъснение на възстановяването на някои данъци, съобщава Wall Street Journal.
Продажбите от магазините за дребно в САЩ и ресторантите са се увеличили с 0,1% спрямо предишния месец до сезонно коригирана сума от 473,99 млрд. долара през февруари, съобщи министерството на търговията в сряда. Това е най-слабият ръст от август насам.
Без превозните средства и автомобилните части продажбите са се увеличили с 0,2% през януари. Като се изключи и бензинът, продажбите отново отчитат ръст от 0,2% през миналия месец.
Икономистите, анкетирани от WSJ, очакваха повишение от 0,1% и на двата показателя през февруари.
Растежът на продажбите през януари също бе коригиран нагоре в доклада от сряда до 0,6% от по-ранна оценка за 0,4%.
По-широките тенденции предполагат сравнително добри потребителски разходи на фона на ръста в заетостта и заплащането. Общите продажби на дребно през февруари са нараснали с 5,7% спрямо същия месец на предишната година, което е доста над темпа на инфлацията.