Потребителското доверие в Германия се повишава през юли, но авторите на проучването предупреждават, че резултатът от британския референдум може да влоши ситуацията в близките месеци, съобщи Associated Press.
Индексът на компанията за маркетингови проучвания GfK се повишава от 9,8 пункта през юни до 10,1 пункта през юли, сочат предварителните данни.
В изследването участват 2000 потребители и те са били анкетирани преди референдума за Brexit. Експертите от GfK посочват, че ако германската и други европейски икономики започнат да отслабват, нагласите сред потребителите може рязко да се променят.
„Очаква се сегашната несигурност на финансовите пазари да се усети и от германските потребители“, коментират от GfK. “Мащабът зависи от това колко сериозни ще са финансовите последици и как се развият дискусиите с Европейския съюз”, пише още в изявлението.
„За Германия обаче развитията на трудовия пазар са най-важният стълб от икономическия индикатор, а броят на заетите продължава да расте. По данни на германската Агенция по заетостта той е 43,4 милиона души през април, което е най-високата стойност от обединението насам“, се казва още в текста.
Готовността за потребление сред германското население се понижава леко, но все още е на много високо ниво: Показателят се понижава с 3,3 пункта до 54,4 пункта.
Очакванията за икономиката се подобряват значително, като този подиндекс се повишава с 9,7 пункта до 18 пункта, което е най-високото ниво от юни 2015 г. Ръстът е трети пореден.
Очакванията за доходите също се подобряват и показателят расте със 7,8 пункта до 59,6 пункта – най-високото ниво от обединението.