Покачването на продажбите на дребно в Германия се ускори през май на месечна база, показа последният доклад на германската статистическа служба Destatis.
Оборотът на дребно нарасна с 0,5% в реално изражение спрямо април, оставайки под ръста от 1,7%, записан в предходния месец. Пазарните очаквания обаче бяха за увеличение с 0,3%, предава WBP Online.
Измерен на годишна база, индикаторът спадна с 0,4% през отчетния период след увеличението с 1,1% в предходния месец. И тук анализаторите прогнозираха ръст с 0,3%.
Индексът на продажбите на дребно, известен също като "действителни продажби на дребно", е основният измерител на потребителските разходи, който отчита промяната в общия обем продажби, коригиран спрямо инфлацията. В данните не попадат продажбите на автомобили и горива. Цифрата е важен компонент за формирането на БВП.
Въпреки че продажбите на дребно растат бавно или остават в стагнация, германските магазини и търговски центрове са атакувани от международни купувачи, които пазаруват най-много от 2007 г. насам, показват данни на фирмата за маркетингови проучвания GfK.
Данните на GfK обаче показаха още, че Германия е една от петте страни от ЕС, заедно с Великобритания, Финландия, Гърция (и Кипър) и Швейцария, в които се отчита спад в продажбите на физически магазини.
BNP Paribas Real estate посочва, че чуждестранни инвеститори са придобили в Германия търговски площи за почти 6 млрд. евро през първото полугодие на 2015 г. – около три пъти повече, отколкото през същия период на 2014 г.
"Желанието за поемане на риск се увеличи рязко", заяви пред Bloomberg Йозиф Фречен, базиран в Хамбург анализатор. "Някои хора казват, че това, което виждаме, са първите признаци на прегряване".