Белгийската компания за продажби на дребно Delhaize Group обяви, че е сключила споразумение за придобиване на веригата Delta Maxi Group на стойност 932,5 млн. евро. По този начин се очаква Delhaize да се превърне в една от водещите вериги за продажби на дребно в Югоизточна Европа.
Delta Maxi Group разполага с около 450 магазина, разположени в пет държави от региона. В България компанията притежава веригата Пикадили.
В края на миналия месец се появи информация, че Delhaize ще придобие 50% от компанията Delta Holding.
„Ние сме много доволни от това придобиване, което напълно подкрепя ускоряването на ръста ни, а това е основен приоритет в стратегическите ни планове. Delta Maxi Group е силен и много динамичен играч в пет държави от Югоизточна Европа. Delhaize вече присъства в региона чрез магазините Alfa Beta в Гърция и Mega Image в Румъния”, коментира Пиер-Оливие Бекерс, президент и главен изпълнителен директор на Delhaize.
„Предвиждаме значителен ръст на приходите и потенциал за реализиране на синергии от интегрирането на тези пазари в нашата европейска структура. Югоизточна Европа продължава да бъде много обещаващ регион като ръст на разходите за потребление, дължащ се на модерните вериги за търговия на дребно. През 2011 година ние ще се възползваме от този ръст и произлизащите от него възможности, като очакваме всичките седем пазара на които оперираме да достигнат оборот от 3.4 милиарда евро посредством веригата ни от вече повече от 800 магазина. Тази транзакция е важна стъпка за балансиране на нашето географско присъствие между Съединените Щати, Европа и Азия”, допълва г-н Бекерс.
Delta Maxi стартира дейност през 2000 година в Белград, Сърбия. Днес групата оперира повече от 450 магазина в Сърбия, България, Босна и Херцеговина, Черна Гора и Албания. В Сърбия, групата притежава приблизително 350 магазина и притежава най-голямата верига магазини за храни. Групата има солидни позиции в България, Босна и Херцеговина, Албания и Черна Гора.
Веригата Delta Maxi се състои основно от четири типа магазини: квартални магазини (марките Mini Maxi, Piccadilly Express и Euromax), супермаркети (Maxi, Piccadilly и Euromax), дискаунтъри (Tempo Express) и хипермаркети (Tempo).
Приблизителните приходи на Delta Maxi за 2011 година се очаква да достигнат между 1,35 и 1,40 милиарда евро, а приблизителната печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) да е между 85 и 90 милиона еврo.
По силата на споразумението, Delhaize ще придобие 100% от дяловете на Delta Maxi Group за сумата от 932,5 милиона евро заедно с нетни дългове за приблизително 300 милиона евро. Това означава, че цената на придобиване, като се изключат положителните синергични ефекти, е 0,67х до 0,69х от прогнозния годишен оборот за 2011 година и 10,4х до 11,0х от очакваната печалба (EBITDA) за същия период.
Delhaize Group очаква придобиването, в това число и разходите по него, да повишат приходите и доходността на акция още през 2011 година. Транзакцията включва придобиване на недвижимата собственост на повече от половината магазини на веригата в Сърбия и седем от дистрибуторските центрове на Delta Maxi.
Придобиването на Delta Maxi предстои да бъде одобрено от регулаторните органи в България, Сърбия, Черна Гора и Албания. Очаква се процеса по придобиването да приключи през третото тримесечие на 2011 година.