Заради липсата на достатъчно интензивен трафик от Бургас до „Слънчев бряг“ ще има път с четири ленти, а след това до Варна – с три, вместо да се изгражда планираната магистрала "Черно море". Това каза по време на редовния блиц контрол в парламентарната регионална комисия министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Тя припомни на депутатите, че няма да има европейско финансиране нито за магистрала „Хемус“, нито за „Черно море“.
Приоритетни направления са „Хемус“, София - Калотина, Русе - Велико Търново и тунела под Шипка, доизграждане на Софийското околовръстно и чак тогава „Черно море“.
За тази магистрала са необходими 1 млрд. лв. Затова участъкът между Варна и Бургас ще бъде разширен и ще бъдат направени обходи, за да се осигури безконфликтно движение.
От Бургас до „Слънчев бряг“ движението ще е четирилентово, а оттам през Бяла, Обзор и до Варна ще има трилентово преминаване, каза министърът.
За целта е направено уширение на пътя до Поморие. Сега върви тръжна процедура за участъка Поморие – Сарафово. В ход е процедурата за избор на изпълнител за обхода на Поморие. Следващата седмица ще бъде обявена тръжната процедура за обхода на Ахелой, който е най-тежкият участък от направлението Бургас – „Слънчев бряг“, допълни тя.
В отговор на въпрос Павлова каза, че от 2013 г. ДНСК отговаря за проверките за незаконно строителство за строежите от първа до трета категория. За останалите обекти отговарят общините.
Единствено по изключение тази година, след разпореждане на съда, ДНСК е проверила извънредно комплекса в „Слънчев бряг“, тъй като община Несебър отказвала да прави проверки.
Инспекторите установили 323 преместваеми незаконни обекта. От тях 75 вече са били установени като незаконни и при други проверки, а новите незаконни са близо 250. По думите й кметът на общината отказал да реагира на поканите за премахване на незаконните обекти. Уведомяваме прокуратурата за длъжностните лица, които не изпълняват своите функции, обясни министърът.
Депутатът Найден Зеленогорски смята, че за случая трябва да бъде уведомен главният прокурор.
За програмата за саниране министърът каза, че ще иска още 1 млрд. лв. в Бюджет 2017 г.
преди 8 години Павлова иска цял милиард за магистрала от 70 километра! Тези хора са вредни за България !!! https://***.facebook.com/groups/avtomagistralaChernomore/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А бе инженере.Ти кога последно си пътувал по Черноморието, било то зиме или лете?Да се повторя: от Албена до Обзор и от Елените до Созопол трафикът е убийствен в прекия смисъл на думата!Зимата малко се разрежда, но пак е голям.'Дргото което е до колкото знам аз ще се реконструира прохода на Айтос, който лично аз предпочитам летния сезон към Варна от Бургас. Пътя се удълцава с около 30км но се пристига по бързо от колкото през Обзор. Този път спокойно може да поеме големия трафик на тирове от Шимен и Лудогорието, само трябва да се направи обхода на Провадия и всичко ще е супер'Кой нормален шофьор на камион от Шумен/Разград/Търговище в посока Бургас ще обикаля през тесния Айтоски проход, при наличието на добрия Ришки такъв?Откъде ти е дошла тази идея???Отделно на това Айтоския проход в момента е в отвратително състояние, с много тесни участъци, вместо банкет с дълбоки дупки/ями на места.Лилито да работи, не да се оправдава.Ако искаш, намираш начини.Ако не, търсиш причини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма трафик защото няма път, а няма път - защото няма трафик. Да и шопските ви министри простиииииии отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да вметна. Строителен инженер съм и реално погледнато Лили е права. Натовареността на пътя е само летния сезон. Зимата е мъртвило. Минавам често Варна-Бургас и мога да ви кажа че наистина зимата няма трафик. Ако използват стария жп тунел при Кошарица и го направят комбиниран жп и пътен мога да ви кажа че завоите около Бяла и Обзор ще отпаднат и много бързо ще се минава от Бургас към Варна. Дргото което е до колкото знам аз ще се реконструира прохода на Айтос, който лично аз предпочитам летния сезон към Варна от Бургас. Пътя се удълцава с около 30км но се пристига по бързо от колкото през Обзор. Този път спокойно може да поеме големия трафик на тирове от Шимен и Лудогорието, само трябва да се направи обхода на Провадия и всичко ще е супер. Аз имам интерес да се строй защото ще имаме работа, но в случай пак казвам Лилито е много права. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бургас-Варна щом няма трафик , значи и София-Пловдив е рехаво :))) - слаб трафик който предизвиква най-много катастрофи в страната / от тази седмица данни/ тоз чутовен министър бей. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Свинетката ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Лиле! Като ти гледам графика, най-рано след 10 години ще стигнем до строеж на тази магистрала! Отделно самият той ще отнеме поне още между 3-5 години. Ти отсега ли изчисли трафика и натовареността за след 2030 година?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И още едно допълнение/да не ставам досаден/Трафикът от Бургас до Албена до Обзор и от Елените до Созопол е толкова силен, че е нужна 3-лентова магистрала.Да се вземе в предвид при планирането.:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Само в допълнение:Пътят от северната до южната граница е поне 5% три- и четири-лентов, отделно към 10км магистрала.И тези отсечки ли ГЕРБ и Ко смята да пише на своя сметка???... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Лили, Лили,Предостатъчно трафик ще има, когато се построи магистралата.Кой шофьор има желание да кара по завойчест и тесен път, при това с огромно натоварване/вкл зимата/, какъвто е сега???Трафикът е убийствен през лятото, кола след кола след камион и т.н.Румънците от години/поне 10/ са построили 4-лентов път от границата до Констанца.Планират и магистрала.Ние ли сме най-големите 'умници'???... отговор Сигнализирай за неуместен коментар