Нарушенията на правата на потребителите намаляват и тази тенденция е била отчетена през изминалия летен туристически сезон. Това коментира във Варна председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, предаде БТА.
Той обясни, че ако в предишните години нарушенията са установявани при около 10% от проверките, сега те са около 7-8%. Най-честите нарушения са свързани с несъответствие на обещаното с това, което се получава на място, каза още той.
Според Маргаритов с множеството проверки на комисията тя се е погрижила туристическият сезон да е по-спокоен. Той припомни, че от тази година е в сила новата наредба за категоризация на туристическите обекти и проверките на КЗП са били много по-подробни и задълбочени и това е дало резултат.
По отношение на мобилните оператори имаме няколко съществени пробива, коментира още Маргаритов. Той обясни, че КЗП има съдебни споразумения с два от трите мобилни оператора за предсрочното прекратяване на срочни договори със заплащане на по-малки неустойки.
Сега имаме потвърдена от съда нелоялна търговска практика за това, че когато имате повече от един договор с някой от мобилните оператори и сте коректен по един от тях, а по друг примерно не сте си платили сметката, не могат да ви спрат услугата, по която сте коректен, обясни той.
Маргаритов добави, че при тематичните проверки комисията е наблегнала и на контрола върху автокъщите.