IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електронни винетки ще улесняват шофьорите

Годишните приходи от винетки у нас са близо четири пъти по-малко от разходите за поддържане на пътищата

11:31 | 18.09.15 г. 6
Електронни винетки ще улесняват шофьорите

Ще бъде променена системата за заплащане на пътна такса и винетките ще бъдат заменени от модерна електронна система за справедливо плащане, като най-много ще плаща този, който най-много пътува. Това каза регионалният министър Лиляна Павлова по време на срещата на министрите по пътна инфраструктура, която се провежда край Варна, предаде „Фокус”.

Управителят на пътната агенция Лазар Лазаров уточни за БНР, че леките автомобили ще продължат да плащат пътни такси по винетната система, тоест на изминато време, но потребителите ще бъдат облекчени чрез електронни винетки. Те ще могат да бъдат закупувани по електронен път и ще заменят сегашните хартиени стикери по предните стъкла на автомобилите.

Той подчерта, че добрият опит по отношение на заплащането на пътните такси е от значение за България, тъй като предстои през 2017 година да се въведе заплащане за изминато разстояние за товарните автомобили – т. нар. тол такси.

Оперирането чрез тол такси при леките автомобили е много по-сложно, отколкото при товарните, каза Лазаров. Той коментира, че стойността на винетните такси се очаква да бъде запазена.

Приходите от винетки годишно у нас са около 160 млн. лв., а за поддържане на пътищата се отделят около 600 млн. лв. и заради това трябва да се търси друг начин за заплащане на транзитния трафик, особено по отношение на международния превоз, каза министърът на транспорта Ивайло Московски по време на срещата на министрите по пътна инфраструктура, допълва „Фокус“.

Според Московски друг проблем е дисбалансът на таксуването за транзитния трафик в различните държави от региона. Необходимо е уеднаквяване на транспортните тарифи между жп и автомобилния транспорт за транзитния трафик, каза той. „Трябва да се работи съвместно между различните държави, за да се стигне до крайната цел – по-голяма свързаност на Югоизточна Европа с останалата част на континента”, посочи Московски. И обясни, че за 400 км път през България се заплаща около 10 евро, в Унгария таксата е 80 евро, в Словения 100 евро, а в Австрия 142 евро. Това води до по-ниска конкурентоспособност на отделните страни, посочи той.

Министър Московски допълни, че там където са пътят, магистралата, пристанището и летището, там са хората, бизнесът и парите. Той посочи, че в момента придвижването по Балканския полуостров е трудно, защото инфраструктурата е незавършена.

„Недопустимо е от София през Скопие и Тирана до Подгорица да се стига за 11 часа”, заяви по отношение на инфраструктурата и външният министър Даниел Митов. Той допълни, че Балканите са изключително важни за ЕС, защото 6 от 10 транспортни коридора минават през Балканите за Европа.

Той добави още, че подобряването на транспортните връзки развива икономиката, което е много важно за Югоизточна Европа. „Да се постигне свързаност със съседните ни държави е от огромно значение за икономическото развитие и повишаване на доверието между нас”, добави още Митов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:13 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 8 rate down comment 0
supertrader
преди 9 години
Защо трябва да има 1000 данъка ? После системата ще е сложна и няма да работи или ще бъде нечестна - системата с винетни такси е НЕЧЕСТНА. Много лесно се отчита кой колко и какво кара като автомобил, той зарежда гориво и парите за пътища спокойно и съвсем честно могат да бъдат от таксите на горивата. Друг е въпроса че е нередно да има такси за пътища в страна в която се води че съществуват стотици километри магистрали , а на практика липсва дори една. Това което строят и за което после ще искат пари за поддръжка на магистрали е пародия на магистрали, разбира се разходите им за поддръжка ще са съвсем истински.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 11 rate down comment 0
karadjata
преди 9 години
много се краде от строителството и ремонтите на пътищата а и се правят некачествено. Тези които карат повече километри съответно зареждат и повече гориво тоест плащат и повече данъци за това че карат и е редно част от данъците върху горивата да отиват за ремонти и строителство на пътища.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 9
supertrader
преди 9 години
Просто трябва да се намалят разходите за поддържане на пътищата и да не се крадат тези пари.Винтетките и в момента са много скъпи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 7
supertrader
преди 9 години
Просто трябва да се намалят разходите за поддържане на пътищата и да не се крадат тези пари.Винтетките и в момента са много скъпи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 3
993
преди 9 години
А бензин безплатно не искаш ли, а може и безлихвен заем за колата или направо подарък... Къде в конституцията пише, че колата е право?! Ако техническите пунктове си гледаха работата 80% от колите трябва да бъдат спрени от движение... И после се чудим що миришело, що било шумно, що имало ПТП-та... Докато държавата се опитва да угоди на такива като тебе нещата ще са така и ще бъдем скрапярда на Европа. Искаш да има добри пътища, плащаш, искаш да имаш добра кола плащаш. Ако ли не, има си други видове транспорт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 10
ohilen
преди 9 години
Може но при три условия: - винетките да са поименни, за не за автомобили;- да са на тези нови цени само за чужденци;- да има винетка "до края на календарната година" - тоест да може да ми се приспада от годишната ако си я купя Септември месец- или да е само за 3 месеца с големи намаления".Ако не е съгласен г-н Ивайло Московски, да цуни отзад...лобитата отново :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още