Бизнес линията на Софарма Трейдинг и през 2018 г. е насочена към търговия на дребно и експанзия в региона. Прогнозата на компанията е през следващите три години оборотът да се удвои, а нетният резултат да се увеличи три пъти. Това обяви изпълнителният директор на „Софарма Трейдинг“ Димитър Димитров по време на среща на "Софарма" с инвеститорите й.
„Разчита се на увеличение на резултатите и оптимизиране на разходите“, заяви Димитров.
"Софарма Трейдинг" се насочи и към придобиване на готов бизнес и през 2017 г. подписа сделки за аптеките "Фармастор" и сръбската Lekovit.
„Възможностите за сръбския пазар пазар са много големи заради липсата на зрялост на пазара“, коментира Димитров. По думите му в момента в Сърбия навлизат мултинационални играчи, което е добре за „Софарма Трейдинг“ като дистрибутор.
„На първо място целим да запазим това, което Lekovit прави, но в дългосрочен план няма да разчитаме само на това. Ще диверсифицираме внимателно, като ще навлезем и на болничния пазар“, заяви Димитров.
Той обясни, че в Сърбия болничният пазар е по-ликвиден от аптечния заради дела от 34% на държавните аптеки в страната.
Компанията цели да постигне органичен ръст на пазарния си дял в Сърбия от 6% сега до 25% след три години.
На въпроси как се представя веригата “SOpharmacy” Димитров отговори, че всички аптеки растат по-бързо от пазара.
Софарма Трейдинг приключи третото тримесечие на 2017 г. с ръст на акумулираните финансови показатели. За периода януари-септември приходите на компанията нарастват с 9% до 485,9 млн. лв. В същото време само през септември Софарма Трейдинг е продала стока на стойност 53,4 млн. лв., което е с над 4% повече спрямо деветия месец на 2016 г.
От своя страна акумулираната печалба преди данъци, която Софарма Трейдинг отчита за деветте месеца на годината, нараства до 11, 4 млн. лв., като само през септември 2017 г. тя възлиза на над 1 млн. лв.
„От фармацевтичен търговец на едро през 2006 г. се превърнахме в доставчик на здравни услуги през 2017 г.", коментира още Димитров.
Свързани компании: