Софарма АД отчита силно начало на годината на външните пазари, като тенденцията се засилва през февруари, когато продажбите за износ бележат 40% годишен ръст, съобщи фармацевтичната компания чрез БФБ – София.
За първите два месеца на 2017 година приходите от продажби на продукция на Софарма АД се увеличават с 8% спрямо същия период на 2016 година, в т.ч. 5% спад на продажбите за вътрешен пазар и 16% ръст на продажбите за износ.
„Изключително доволни сме от резултатите на руския пазар, постигнати от началото на тази година, като трендът се засилва през февруари и ръстът на приходите от продажби за износ достига 40% спрямо февруари 2016 година“, коментира Огнян Донев, изпълнителен директор и председател на Съвета на директорите на “Софарма” АД.
„Обнадеждени сме и по отношение на регистрацията на нашия продукт Табекс в САЩ. След новината за вливането на Achieve и OncoGenex добрите новини продължават. Предварителният консолидиран отчет на Софарма Група за 2016 година показва, че макар и нелек по отношение на чуждестранните ни пазари, периодът приключва с една прилична EBITDA (печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация - бел. ред.) от 70 млн. лева и нетна печалба малко над 50 млн. лева“, отбелязва още той.
По думите му анализ на основните показатели показва подобрена рентабилност, дължаща се на оптимизация на някои разходни пера, като при максимална пазарна цена за годината от малко над 3 лева P/E (съотношение цена/печалба) е 8,31, а ROE (възвръщаемостта на собствения капитал) е 10,9% сравнено с 5,3% за 2015 година.
До края на 2017 година се очаква да бъдат внедрени 3-5 нови продукта. В процес на трансфер, валидиране и оптимизиране са над 15 броя производствени процеси и технологии. Провежда се фармацевтично разработване на над 10 нови за дружеството продукта.
Макроикономическата среда, по-специално в България, Русия, Беларус и Украйна, оказва съществен ефект върху операциите на групата и нейната позиция, посочва компанията в предварителния доклад за дейността си.
От началото на годината акциите на Софарма поскъпват с 28,52%, а през последните 12 месеца повишават цената си с 42,91%. Пазарната капитализация е 516,276 млн. лв.
Свързани компании: