Нетната печалба на Спиди АД намалява с над 46% на годишна база в края на 2016 г. до 6,443 млн. лв. спрямо 12,033 млн. лв. в края на 2015 г., показва междинният финансов отчет на дружеството, разпространен чрез БФБ – София.
Компанията обяснява спада с увеличението с 2 млн. лв. на разходите за амортизации и получените с 2,5 млн. лв. по-малко приходи от дивиденти.
Инвестициите в капацитет и новите услуги позволиха да се ускори ръстът на приходите от куриерски услуги до 15,3% (94,6 млн. лв.) спрямо 13,4% през 2015 г., но са свързани и с увеличение на оперативните разходи като наеми, възнаграждения, маркетинг и т.н., поясняват от дружеството.
От доклада става ясно, че първоначалното ниско натоварване на новия капацитет се е отразило негативно на рентабилността и на годишна база печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) се е понижила с 6,8%.
Компанията посочва още, че през последното тримесечие увеличените приходи са подобрили натоварването на капацитета и заедно с предприетите мерки за оптимизация на разходите са обърнали тренда на понижение на оперативната печалба. През последното тримесечие на 2016 г. EBITDA отчита ръст от 23% спрямо същия период на 2015 г.
Към 31 декември Спиди Груп АД държи 66,42% от капитала на дружеството, а делът на френското GeoPost SA е 25%.
От началото на годината акциите на Спиди поскъпват с 6,62%, а през последните 12 месеца повишението в цената е с 0,39%. Пазарната капитализация е 206,233 млн. лв.
Свързани компании: