Комисията за финансов надзор (КФН) си поставя за задача през следващата година да открие кол център за граждани и бизнес за осигуряване на достъпност и по-ефективно административно обслужване.
Това е един от приоритетите, представени в плана за действие за 2017 г., който включва повишаване на финансовата грамотност и специални обучения за служителите.
Първият приоритет на КФН е провеждане на последователна, прозрачна и предвидима регулаторна политика за постигане на стабилност и доверие в небанковия финансов сектор. Това ще се осъществи с постоянен диалог със заинтересованите лица, анализи на регулаторната рамка и процесуалното представителство, изготвянето на предварителни оценки на въздействието на законопроекти, както и съобразяването на проектите на нормативни актове с препоръки от анализите за съдебната практика и работата по постъпилите в КФН жалби на потребители.
Вторият приоритет е осъществяването на ефективен надзор върху небанковия финансов сектор и поддържане на стабилни финансови пазари.
Включени са и дейности по анализ и оценка на рисковете, на които са изложени участниците на финансовите пазари, усъвършенстване на процеса по ранна идентификация на рисковете в Комисията, както и извършването на дейности с фокус превенция и насърчаване на добрите бизнес практики.
За институционалното развитие и повишаване на административния капацитет за ефективно административно управление две дейности излизат на преден план, а именно: изготвяне и приемане на План на КФН за изпълнение на препоръките в доклада на Програмата за оценка на финансовия сектор (FSAP) и дейности по привличане на експерти с необходимите професионални квалификации за ефективна работа в Комисията.
Успоредно с това са заложени дейности за усъвършенстване на професионалните умения на служителите чрез провеждане на специализирани обучения.
Като следващ приоритет Комисията посочва изграждане и поддържане на модерна информационна инфраструктура за целите на ефективния финансов надзор са свързани с осигуряването на интегрирана информационна и комуникационна система. Те включват неотложни дейности по изграждане и внедряване на модули на интегрирана информационна система: единен електронен регистър, аналитичен модул и др. От изключителна важност са и дейностите за повишаване на нивото на информационна сигурност и качеството на представяните ИТ услуги в Комисията.
КФН си поставя за задача и актуализиране на Програма за защита на потребителите на небанкови финансови услуги и повишаване на финансовата грамотност.
Наред с това Комисията ще публикува регулярна информация за потребителите на финансови услуги, ще организира срещи и семинари за запознаване с новостите в дейността на КФН, както и активно ще участва в образователни инициативи с цел повишаване на финансовата грамотност.
През 2017 г. КФН ще осъществи активен диалог и сътрудничество с големи международни финансови компании с цел стимулиране развитието на българския капиталов пазар. В този приоритет са включени и дейности в процеса на подготовка и успешно осъществяване на Българското председателство на Съвета на ЕС през 2018 г.
преди 7 години Вампири ли ще трепят или ще садят домати :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар