IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Щатският IPO пазар се охлажда

Технологичните гиганти продължават да набират частни средства в САЩ

14:50 | 05.04.15 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Първото тримесечие на годината не бе особено интересно за американския пазар. Това бяха най-слабо интензивните три месеца за първични публични предлагания (IPO) за последните две години въпреки изумителните доклади за внушителни набирания на средства от частните пазари за отделни компании, пише списание Forbes.

С едва 34 IPO-та, събрали 5,4 млрд. долара, американският пазар записа най-бавното си тримесечие от първите три месеца на 2013 г., изчисляват от Renaissance Capital. 

Редица фактори спомогнаха за забавянето.

Индексът S&P 500 премина без особен ентусиазъм през първите три месеца на 2015 г. Nasdaq composite и Russel 2000, и двата по-добри показатели за младите, по-малки компании, които провеждат IPO-та, имат ръст от 4% или малко повече. Въпреки това несигурното тримесечие за пазарите не помогна за апетита към нови сделки.

Може би по-важното е, че най-търсените стартъпи в Силициевата долина плуват в пари от компании за рисков капитал, а отскоро привличат и мениджъри на взаимни фондове като Fidelity Contrafund на Уил Даноф, който е инвестирал в Uber Technologies, Airbnb и Pinterest.

„Технологичните IPO-та най-вероятно бяха демотивирани от масовата достъпност на частно финансиране при много високи оценки“, пише Renaissance. “Поради това нямаше спешност в търсенето на IPO капитал от компаниите”. Масови кръгове на финансиране са дали оценки на компании като Uber, Airbnb, Pinterest, Palantir, Square, Snapchat и още няколко десетки за няколко милиарда долара.

Важно е да се припомни, че някои по-нови технологични IPO-та - специално тези на Box, Hortonworks и New Relic - навлязоха на публичните пазари с оценки, които бяха под оценките им от последните кръгове на финансиране. Тази тенденция може да помогне да се обясни защо конкуренти на Box като Dropbox може да не бързат да се присъединят към пазарите, ако нямат належащи капиталови нужди.

Alibaba доведе до най-добрата година за IPO-та от 2000 г. по отношение на обема и приходите, но като цяло пазарът през 2014 г. не беше нещо особено. Това остави силни, но едва ли гарантирани пазарни перспективи за компаниите, които обмислят да станат публични през следващите 12 месеца. Очаквайте тази група да включва най-малкото някои от имената, които следват в галерията, заедно с много други.

Вижте повече в галерията

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:42 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още