Apple е най-ценната марка в публикуваната в сряда класация на икономическото списание Forbes, която оценява бранда на 124,2 млрд. долара.
В ранглистата следват други технологични концерни - Microsoft и Google, чиито марки според Forbes обаче са с почти наполовина по-ниска стойност.
За последната година стойността на бранда Apple се е повишила с 19 на сто до 124,2 млрд. долара, показват изчисленията на списанието. Сумата е два пъти по-висока от оценката на втората в класацията компания Microsoft (63 млрд. долара). На трето място е друг технологичен гигант – Google, който бележи ръст от близо 20% до 56,6 млрд. долара.
Ръководената от Тим Кук компания със седалище в Купертино, Калифорния, е заслужила високото признание заради редица причини. Наистина, има и други телефони и таблети, които са функционално сравними или може би по-добри от iPhone и iPad, но марката Apple се радва на огромна тежест и авторитет, а клиентите са готови да платят за това, пише Forbes. Компанията успя да продаде 39,3 млн. iPhone-а през последното тримесечие и може да продаде около 60 млн. броя през последните три месеца на 2014 г., когато традиционно продажбите са най-силни заради празниците. Apple също така продаде 12,3 млн. iPad-а и 5,5 милиона Mac-ове през последното тримесечие.
През октомври Apple беше обявена за най-ценната марка за пореден път и в класацията на Interbrand, като марката там бе оценена на 118,9 млрд. долара.
„Една ценна марка осигурява възвръщаемост за компанията в две измерения", казва Дейвид Рейбстейн, професор по маркетинг в Wharton School към Университета в Пенсилвания. „От една страна, това позволява на компанията да изисква по-висока цена за продукти и услуги, а от друга страна, добавя повече обем на продажбите или пазарен дял".
Топ 5 се допълва от Coca-Cola, която е единствената нетехнологична марка в първата петица, както и от IBM, която е на пето място.
Най-големият производител на смартфони в света Samsung е на осма позиция с оценка на марката в размер на 35 млрд. долара.
Facebook е брандът с най-голям скок в оценката си – с цели 74% ръст на годишна база, което отрежда на марката обаче 18-о място в класацията. Останалите марки с по-значителен скок са Amazon.com (+45%), Starbucks (+25%), Toyota (+22%) и Nike (+22%).
Вижте най-скъпите десет марки в галерията на Investor.bg


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Представител на САЩ: Обсъжданото споразумение за Украйна предвижда гаранции за сигурност
Шофиране през зимата - съвети при лед и сняг
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол