IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Fire Phone на Amazon: смартфонът като количка за пазаруване

Чрез приложението Firefly смартфонът може да разпознава над 100 млн. различни предмета

10:43 | 19.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	В САЩ смартфонът на Amazon ще струва между 199 и 299 долара с двугодишен договор към AT&amp;T. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

В САЩ смартфонът на Amazon ще струва между 199 и 299 долара с двугодишен договор към AT&T. Снимка: Getty Images News

Американският технологичен концерн Amazon.com навлиза на конкурентния пазар на смартфони с телефон, изпълнен с различни трикове. В сряда интернет гигантът представи първия си собствен смартфон - устройство с екран, пълен с 3D ефекти, с автоматична функция за непрекъснат текст ("hands-free scrolling") и софтуер, който разпознава стоките чрез скенер с камера.

Всъщност новото устройство на Amazon може да се опише и като един вид мобилна каса, пише Wall Street Journal. 

Смартфонът е липсващото звено във веригата от хардуер, софтуер и приложения, за да може пряката линия между Amazon и банковата сметка на клиента да се поддържа постоянно. Той пленява клиентите в света на Amazon.

По време на дългоочакваното представяне на новия Fire Phone в Сиатъл главният изпълнителен директор Джеф Безос показа цяла гама от функции, с които Amazon иска да отличи телефона си от тези на лидерите на пазара на смартфони Apple и Samsung Electronics. 

Fire Phone разполага с 4,7-инчов LCD дисплей с IPS технология, HD резолюция и покритие Gorilla Glass 3. Гърбът е стъклен, а рамката – гумирана. Процесорът е четириядрен с тактова честота от 2,2 GHz, графичният чип е Adreno 330, налице са 2 GB RAM. Телефонът разполага с LTE, GSM, UMTS, WiFi, NFC, Bluetooth, но на фона на всички тези подробности компанията не спомена дори една дума за батерията. Така, изненадващо за мнозина, концернът насочи телефона си към високия клас на пазара.

Fire Phone разполага с четири камери, които могат да заснемат лица по такъв начин, че да изглеждат подобно на холограми с триизмерна дълбочина. 3D интерфейсът дава възможност за дълбочина на изображенията благодарение на четирите камери около екрана, покриващи 120-градусов ъгъл на видимост. 

Смартфонът предлага стерео високоговорители с Dolby Digital Plus звук, както и слушалки, които според Безос са с трудно заплитащ се кабел. Основната камера е 13 МР с оптична стабилизация на изображението. Примерните нощни снимки с Fire Phone, iPhone 5S и Galaxy S5, които Безос представи на сцената, показват, че Fire Phone се бе справил най-добре. Камерата се активира бързо с физически бутон отстрани на корпуса. Но и това не е всичко - Amazon предоставя неограниченото място за съхранение на снимки в облака.

В САЩ смартфонът на Amazon ще струва между 199 и 299 долара с двугодишен договор към AT&T. Така той е със 100 долара по-евтин от сравнимия iPhone 5S на Apple с памет между 32 и 64 GB. За клиенти, за които цената е важен критерий, това може да е ясен аргумент за покупка. Кога апаратът ще се появи в Европа, а с това и в България, не е ясно. Без договор цената в САЩ ще е около 650 долара.

В крайна сметка обаче навлизането на Amazon на пазара на смартфони вероятно е част от по-широката стратегия за стимулиране на продажбата на музика, видео и други стоки чрез едноименния интернет сайт на компанията. Amazon все повече улеснява потребителите при пазаруването в своите онлайн сайтове.  

За това пасва и централната функция на новия апарат на име Firefly. Тя използва сензори и камерата на телефона, за да разпознава стоки, надписи, музика и телевизионни предавания. 

„С нея може да търгувате в рамките на секунди", каза Безос, като имаше предвид преди всичко "купувате". Притежателят на телефона може да го постави пред опаковка с дъвки и веднага да я поръча. Също така може да постави телефона пред картина и с едно движение на ръката да разбере кой я е нарисувал. 

Чрез приложението Firefly смартфонът може да разпознава над 100 млн. различни предмета, включително стоки в магазини, баркодове, QR кодове, обложки на книги и филми, както и за песни и звука от телевизионни предавания. За всеки разпознат обект се дава допълнителна информация и, разбира се, линк за купуването му в онлайн магазина на Amazon. Но това не е всичко - Firefly разполага със собствен физически бутон отстрани на телефона, за да може да бъде активирано във всеки един момент.

"Търговията е причината, поради която Amazon се отправя на очевидно трудния пазар на смартфони", казва Джеймс МакКиви, анализатор в пазарния изследовател Forrest Research. Той смята, че телефонът крие „огромен търговски потенциал". 

МакКиви сравнява Fire Phone с тактиката на Amazon от 1997 година, когато компанията въведе на едноименния си сайт система, с която купувачите с едно кликване се отвеждат до касата. „Това улесни много онлайн пазаруването. Сега клиентите ще носят тази проста касова система дори в джоба си".

Друг знак за фокусираната върху търговията стратегия  - който купи смартфона на Amazon, получава и едногодишен абонамент за иначе струващата 99 долара Prime програма на компанията. Това осигурява на клиентите безплатна доставка на стоки в рамките на два дни, както и онлайн видео стрийминг. 

В сряда на борсата Nasdaq акциите на Amazon, които от началото на годината загубиха 16% от стойността си, се повишиха с 2,7%, или 8,76 долара до 334,38 долара за брой. В следборсовата търговия курсът продължи да се покачва.

Вижте снимки от представянето в галерията

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още