IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Български производители на храни и напитки намират добър пазар извън страната

Продукти на местни фирми стигат не само до другите членки на ЕС, но и до арабски и африкански страни, Китай и Америка

13:33 | 22.05.14 г.
<p>
	<em>Снимка: www.sme.government.bg</em></p>

Снимка: www.sme.government.bg

Български производители на храни и напитки намират добър пазар извън страната, споделиха пред Investor.bg фирми, взели участие в Международната изложба за храни и напитки SIAL China 2014 в Шанхай.

Така например производителят на нискоалкохолни напитки „Нордикс“ ООД от пловдивското село Труд отчита по-голям дял на продажбите си извън страната. „70% е износът и 30% са продажбите в България“, заявиха от фирмата.

„Изнасяме за Англия, Гърция, целия Европейски съюз, но що се отнася за Китай, там нещата вървят по-бавно и са необходими няколко такива участия на SIAL Cnina 2014, за да бъдем възприети и на техния пазар“, споделиха още те.

Софийската фирма за рула, бонбони и други сладки изделия „Сладък път“ ООД изнася основно към арабските страни и ЕС. „Изнасяме за Румъния, Гърция, Либия, Гана, Турция и други“, допълниха от предприятието за сладки изкушения.

„Преди изнасяхме и за Китай и се надяваме участието ни в това изложение да ни върне на този пазар“, споделиха още от „Сладък път“. 40% е износът на дружеството и 60% са продажбите в България, уточниха те.

Костинбродската фабрика за майонези, сосове, конфитюри, мед и олио „Олинеза“ ООД вече изнася своите продукти за Китай. Тя реализира продукцията си също така в Русия, Европейския съюз и Канада. Делът на продажбите извън пределите на страната е 10-15% от общия.

От пловдивското дружество „Филикон-97“ АД споделиха, че техните плодови сокове, плодови и зеленчукови консерви и други продукти се котират много добре в Америка, в европейските страни и в Китай. Те обаче не уточниха какъв процент от продажбите формира износът им.

Своеобразно признание на изложението получи българската фирма „Смарт Капитал“ ЕООД, предлагаща био сурови десерти. Тя беше удостоена със сертификат за иновативен продукт за свой десерт.

Другите български участници в изложението в Шанхай бяха „Алпи комерс“ ООД - Асеновград, „Бургозоне“ ЕООД – София, „Винпром Ямбол“ ЕАД, - с. Стряма, „Джем и Джем“ ООД - Пловдив, „Диавена“ ООД - Шумен, „Компас“ ООД - София, „Корона М“ ЕООД - с. Хрищени, „Лодис Инвест“ ЕООД - София, „Мелбон“ АД - София, „Натюрбейс“ АД - с. Хрищени, „Си комерсиал 7“ ЕООД - Самоков, „Цима 99“ ООД - с. Стряма.

Българските производители участват в изложението за първи път. Участието им е подпомогнато от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Вече е започнала организацията на националния ни щанд в следващото издание на SIAL, което ще се проведе в Париж в периода 19 – 23 октомври. Заявки за участие се приемат до 30 май, посочват от агенцията.

Снимки от изложението може да разгледате в галерията

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още