Докато цял свят чака появата на новия Mercedes-C-class, някои журналисти успяха да седнат в автомобила и да разгледат неговия интериор. Е, все още не са го карали, но пък вече имат впечатления. Според изданието Motor този модел е истинска „бомба”, която ще взриви пазара. Ето защо.
Интериорът е дело на италианци
След оттеглянето в пенсия на бившия главен дизайнер Бруно Сако, в Mercedes решиха да открият свой дизайнерски център край езерото Комо. След години търсене, работа с нови форми и материали и създаване на редица концептуални модели, резултатът е постигнат – напълно нов интериор за новата C-class.
„Искахме да създадем класически италиански форми – плавни и непрекъснати линии, които преминават леко от една повърхност в друга – твърдят създателите на автомобила. – Когато нашият вариант бе готов от пластелин, дизайнерите ни го занесоха в Зинделфинген за съвместна доработка с германските колеги. Те добавиха на салона практичност.”
Тъчпадът е най-добрият в света
Свикнали сте със скоростта и удобството на айфон? Mercedes няма да ви разочарова, тъй като толкова бързо и интуитивно управление с помощта на тъчпад автомобилната индустрия все още не познава. Само с движение на палеца нагоре-надолу можете бързо да превключвате различните функции на комплекса COMAND, който показва и настройките на автомобила. А движението наляво и надясно и обратно, отговаря за избора на песни, разделите на менюто и за регулиране на климатика.
Естествено, има и функция за ръкописно въвеждане, с която можете да пишете цифри и букви с помощта на тъчпада. От компанията гарантират, че системата ще може да разпознава дори най-нечетливия почерк, като ще реагира мигновено.
А за тези, които не обичат нововъведението, има и многофункционален бутон, с която също може да се използват всички функции на мултимедийната система. Той просто дублира тъчпада, който в същото време „спи”. Настроен е така, че да може да „усети” дали върху него е поставен палец и съответно да се включи.
По-голям разкош
Никога C-Class не е предлагал такова усещане за разкош. В интериора има натурално дърво, скъпа кожа, с която са обвити не само седалките, но и вратите и предния панел, алуминиеви копчета на централната конзола. Всичко това показва, че интериорите на Audi, които имат славата на най-добрите в момента, съвсем скоро ще бъдат изместени от върха, твърди Motor.
Освен това в автомобила е много светло, благодарение на панорамния покрив с два люка, който се предлага като опция. В случая неговата първа част е значително по-голяма и се премества напълно.
Mercedes-Benz C-Class също така вече ще се предлага с проекционен дисплей и нова система на климатика, която сама променя настройките си благодарение на GPS. Ако електрониката разбере, че навлизате в тунел, то тя автоматично активира режим за рециркулация на въздуха. Като опция се предлагат също ароматизатор и йонизатор на въздуха, с каквито разполага и флагманът S-Class.
Пневматичното окачване – първо в този клас
Да - W205, както е означението на този модел, е първият компактен седан в историята на Mercedes-Benz, както и сред останалите машини от този клас, който разчита на пневматично окачване Airmatic. Както и при S-Class, с едно натискане на бутон може да се променя дори клирънса на модела. Този бутон е разположен вляво от бутона и тъчпада на системата COMAND. Режимите на окачването са 4 - Comfort, Eco, Sport и Sport Plus.
Освен версия с пневматично окачване, ще се предлагат и стандартна и спортна модификации. Последната ще се отличава не толкова с по-твърдите си пружини и амортисьори, а и с намаления с 15 мм клирънс.
Армия от електронни асистенти
В момента никой вече не се впечатлява от системи за контрол на лентата на движение, за следене на мъртва точка или за автоматично паркиране. Напълно логично те влизат в оборудването на W205. Към тях обаче трябва да добавим камери за кръгово наблюдение – нещо рядко в този клас. Както и „умния” активен круз-контрол Distronic Plus, който също е взаимстван от S-Class.
Добавете и двете стереоскопични камери, сканиращи пространството пред автомобила на разстояние до 500 м, както и системата за предотвратяване на сблъсък, и ще разберете, че попадането в аварийна ситуация с този автомобил ще бъде доста по-трудно, отколкото преди това.
Лека и твърда каросерия
За да може автомобилът да върви по-бързо, но да харчи по-малко, е нужно едно нещо – сваляне на теглото. Ако предишната версия W204 разчиташе само на 9 процента алуминий, то при новата процентите са 48. От алуминий са не само покрива, капаците, вратите, но и част от самата структура на каросерията. А също така и предното окачване. Всичко това позволява спестяване на 100 кг от теглото. Целта е ясна – новата C-Class не трябва да тежи повече от BMW 3-Series.
Аудиосистема от S-Class
В Mercedes са останали възхитени от звученето на система Burmester на автомобилите на Porsche и решиха да я използват в S-Class. Сега тя е на разположение на C-Class. За някои това не е без значение и вероятно ще наклони везните при избора на автомобила.
Вижте снимки на новия C-Class в галерията!
Още новини за нови автомобили четете в Automedia.bg
7 причини, заради които новият Mercedes C-class ще взриви пазара
Основното за успеха на модела ще бъде максималното доближаване до флагмана на марката S-Class
15:04 | 31.10.13 г.Снимка: Mercedes
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Къде в Европа може да отиде Нетаняху след международната заповед за арест?
-
Климатичната конференция COP29 приключи без договорки
-
Пшеницата в САЩ и Франция поскъпва, а в Русия и Украйна поевтинява през седмицата
-
САЩ очакват хиляди севернокорейски войници скоро да влязат в бой срещу Украйна
-
Лято 2024 г. - почти пълно възстановяване на туризма
-
Пазарите започват да се притесняват от „тръмпинфлация“
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Европа изкара спокойно последните две зими с доза късмет за цените на газа
-
Еврото се срина до двегодишно дъно след разочароващи икономически данни от региона
-
Нов удар по германския автомобилен сектор - Robert Bosch ще съкрати до 5500 служители
-
България и Румъния се доближават до пълноправно членство в Шенген още от януари
-
Българите ще могат да пътуват без виза до Китай от края на ноември
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Пшеницата в САЩ и Франция поскъпва, а в Русия и Украйна поевтинява през седмицата
-
Dow се покачи с над 400 пункта и затвори с рекорд
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Черна гора се присъедини към Единната зона за плащания в евро
-
Британският индекс FTSE 100 записа най-силната си сесия от три месеца
-
SOFIX се понижи с 0,8% за седмицата