С нов смартфон Google ще атакува своите конкуренти Apple и Samsung. Късно в четвъртък Motorola Mobility, което бе придобито от Google за 12,5 млрд. долара, представи своето устройство Moto X, с което иска да обърне тенденцията в боледуващата компания. Смартфонът с операционна система Android ще бъде пуснат на пазарите до края на август или началото на септември в САЩ. Планира се той да се конкурира с iPhone на Apple и серията Galaxy на Samsung в луксозния сегмент, пише New York Times.
Телефонът разполага с всички стандартни функции, очаквани от най-високия клас смартфони днес, с някои допълнителни бонуси, като например способността за управление на телефона в разговор с него, без повдигане с пръст.
Оказва се, че устройството постоянно е готово да реагира на гласови команди. За да се включи тази функция, достатъчно е потребителят да каже: "OK Google now". След това може да се задават въпроси, да се диктуват новини и съобщения, да се нарежда свързване с абонат, да се задават срещи и тн.
Но това не е всичко. Новост в устройството е също, че всеки клиент може сам да променя своя телефон. Чрез специален онлайн конфигуратор всеки клиент може да подбере различни цветове и корпуси, като така всяко устройство може да бъде уникално.
За основен цвят на Moto X потребителите ще могат да избират измежду 18 различни нюанса, като ще могат да решават дали предната част да бъде бяла или черна и дори да поставят цветни акценти, избирайки си цвят за бутоните и зоната около камерата.
Но дори това не е всичко. Американският производител предоставя възможността за гравиране на думи по избор върху задния панел на Moto X. Потребителите ще могат също предварително да си поръчат протектор и други аксесоари, да изберат точно капацитета за вградената памет. Предварително може да бъде избран фон на дисплея и име, което да се появява при стартиране, както и да се синхронизира Google акаунтът.
Но как Moto X ще оправдае очакванията? Това е солиден Android смартфон, който съчетава най-доброто от хардуера на Motorola и софтуерното ноу-хау на Google. Moto X има голям 4,7-инчов AMOLED HD дисплей с гъстота на пикселите от 316 ppi, а около екрана няма почти никаква рамка.
Устройството се задвижва от двуядрен процесор Snapdragon S4 Pro с 1.7 GHz, 2 GB RAM, а вградената памет може да е 16 или 32 GB, но, разбира се, телефонът разполага и с microSD слот. Камерата е десет мегапикселова, а освен това разполага и с технологията ClearPixel, която дава възможност за по-качествени кадри при ниска осветеност. Телефонът разполага и с предна 2 МР камера.
До края на август Moto X ще се появи на американския пазар чрез всички водещи оператори (Verizon, AT&T, Sprint, T-Mobile и US Cellular ) на цени от 199 долара с договор за 16 GB версия и 250 долара за версията с 32 GB. Цените без договор са съответно 575 и 630 долара.
Както се и очакваше, смартфонът на Motorola използва почти чист Android, но не с последната версия 4.3, а Android 4.2.2. Motorola обаче се надява скоро да може да предложи актуализация до 4.3.
Залогът за Google е голям, и не само заради високата цена, която онлайн концернът плати за Motorola. Google е изключително печеливша, но растежът се забавя заради спад на рекламните продажби. Отчитането на успех с новия телефон може да доведе до нов източник на приходи и нов начин за печелене на повече потребители, които да виждат и рекламите на компанията.
Google е доста агресивна след придобиването на Motorola. Компанията назначи за изпълнителен директор бивш високопоставен мениджър – Денис Уудсайд, съкрати хиляди служители в Motorola и формира нов екип с много служители от своите яростни конкуренти, включително Apple, Samsung и Amazon. Освен това за Moto X са планирани и значителни маркетингови усилия.
"Мисля, че сме създали една страхотна компания", заяви Икбал Аршад, старши вицепрезидент на Motorola. „И Moto X представя много добре кои сме ние“.
И все пак, продажбите може и да не са толкова добри. Телефонът, украсен с множество процесори, датчици и гласов контрол, ще навлезе в един брутално конкурентен пазар на смартфони от високия клас. А Google има какво да подобрява, преди да бъде вземан на сериозно като хардуерен производител, пише още New York Times.
Снимки от представянето вижте в галерията!