Следващата година изглежда ще бъде обещаваща за почитателите на суперавтомобилите. Водещите брандове все повече се съсредоточават не само върху външния вид и функционалността, но и върху ефективността, пише Forbes.
Въпреки че кризата в икономиката продължава вече пета година, светът на лукса остава засегнат от проблемите в далеч по-малка степен. Развиващите се пазари като Китай, Индия, Русия и Бразилия "произвеждат" все повече новобогаташи, за които показността и скъпите вещи са начин на живот.
Поради тази причина на дизайнерите на марки като BMW, Mercedes-Benz, Bentley и Lexus се налага да бъдат все по-иновативни.
На фона на кризата германският производител на луксозни автомобили Porsche обяви нов рекорд при продажбите си в рамките на година - до ноевмри са били продадени 128 978 коли, докато за цялата 2011 г. бяха реализирани 118 868 автомобила.
Основното търсене идва главно от САЩ и Китай, докато разкъсваната от криза Европа продължава да буксува.
Гигантът BMW също очаква рекордна година - за периода от януари до края на ноември концернът е доставил в целия свят 1,664 млн. коли, а за цялата 2011 г. броят на продадените автомобили е бил 1,669 млн. Така че от последния месец на годината зависи с колко точно компанията ще бие рекорда си.
Изданието е подбрало най-интересните луксозни автомобили за 2013 г. Вижте ги в галерията!