IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Internet Explorer губи дял на големи европейски пазари

Големите конкурентни браузъри като Opera и Firefox отчитат ръст на даунлоудите, след като Microsoft започна въвеждането на екран с възможност за избор на браузър

15:51 | 22.03.10 г.
Internet Explorer губи дял на големи европейски пазари

Интернет браузърът на Microsoft Internet Explorer е загубил пазарен дял на големи европейски пазари като Франция, Великобритания и Италия, след като щатската софтуерна компания започна да улеснява възможността за избор на конкурентни браузъри сред европейските потребители, съобщи Ройтерс.

Обещанието на Microsoft да улесни достъпа до конкурентни браузъри в операционнита система Windows до средата на май сложи край на продължителен спор с Европейския съюз.

Компанията вече започна да изпраща екран, който дава възможност за избор на конкурентни браузъри, върху които потребителите могат лесно да кликнат, на близо 200 млн. стари и нови компютъра.

Според данни на компанията за уеб статистика Statcounter делът на Internet Explorer от общото интернет сърфиране през март се е понижил във Франция с 2,5 процентни пункта спрямо февруари, във Великобритания – с 1 пункт, а в Италия - с 1,3 пункта.

Норвежката Opera Software отчита, че броят даунлоуди на едноименния браузър се е увеличил над два пъти в Европа спрямо обичайните нива благодарение на екрана с възможност за избор, а даунлоудите в Италия, Испания и Полша са нараснали повече от трикратно.

От втората по големина компания сред разработчиците на браузъри - Mozilla, също регистрират силен ръст. „Отчетохме значителен ръст на броя нови потребители на Firefox в резултат на екрана с възможност за избор. Очакваме тези цифри да нараснат, след като екранът се разпространи във всички държави“, казва говорител на Mozilla.

По-малките браузъри настояха ЕС да окаже натиск върху Microsoft да им предостави повече видимост в сайта си за избор на браузъри.

На пръв поглед сайтът на Microsoft показва браузъра на компанията Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari на Apple и Chrome на Google, като не става веднага видно, че има и други опции, които се виждат след плъзгане надясно.

„Към днешна дата новите сваляния на Flock, които идват от екрана с избора, са допринесли слабо за увеличението на всички даунлоуди. Такъв е също случаят и за всички други браузъри, които не се виждат на основния екран“, посочват в свое изявление от Flock.

От Microsoft заявиха, че екранът отговаря на решението на ЕС. Петте най-големи браузъра се показват директно на екрана, но по-малките компании се оплакват, че нищо не подсказва на потребителите, че са налични и други опции.

„Надяваме се, че промените, препоръчани в спешната ни петиция до ЕК, ще бъдат приети, така че всички браузъри, които са поместени вдясно от основния екран, ще получат разумен шанс да бъдат открити и преценени от потребителите в Европа“, пишат от Flock.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:18 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още