Министерство на правосъдието на САЩ и регулаторните органи в Европейския съюз са одобрили партньорство между Microsoft и Yahoo в областта на интернет търсенето. Двете компании се споразумяха да обединят своите операции относно уеб търсенето, за да разклатят по този начин лидерството на Google в онлайн рекламата.
В съвместно изявление днес двете компании обявиха, че очакват прехвърлянето на дейностите на Yahoo, свързани с търсене в интернет да приключи до края на 2010 г. Тяхното партньорство предвижда Microsoft да поеме заявките за търсене в интернет, докато порталът ще отговаря за продажбите на реклама, пише MarketWatch.
Всички клиенти и партньори на Yahoo се очаква да бъдат прехвърлени до началото на 2012 г. Сътрудничеството между двата гиганта наскоро получи одобрението на съответните регулаторни органи в Канада и Австралия. Yahoo и Microsoft все още очакват становището на регулаторите в Южна Корея, Тайван и Япония.
Идеята за партньорство между двете технологични компании дойде след неуспешния опит на Microsoft да придобие Yahoo, за да може да се конкурира по-успешно с Google. Главният изпълнителен директор на Yahoo Керъл Барц смята, че алиансът със софтуерната компания ще позволи на портала да се фокусира още повече върху своя новаторски опит в интернет търсенето.
Съгласно условията на сделката, Yahoo ще получи част от приходите от продажба на реклама на собствените си сайтове, докато Microsoft ще задържи останалото, както и приходите от реклама на своите уебсайтове. Microsoft ще създаде система, която ще позволи на рекламодателите да купуват реклама в сайтовете на двете компании.
Битката на двете компании срещу Google обаче няма да бъде лека. Последните данни на изследователската компания ComScore показаха, че търсачката на Google е обработила две трети от всички заявки за търсене в интернет в САЩ през декември.