Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) наскоро е изтеглила заем от 10 млн. лв., за да бъде осигурено навременното изплащане на заплатите на заетите в компанията, съобщи генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев.
Заемът е взет от Алианц България за срок от 6 месеца при лихва от 6,25 на сто. На въпрос на Investor.bg дали ще има средства за заплатите през следващата година, Ламбрев отговори, че това зависи от заложените средства в бюджет 2010.
Предвижданията на ръководството на НКЖИ са заемът да бъде връщан чрез продажба на неоперативни активи на компанията – сгради и терени. Очаква се постъпленията от тях да са 50-60 млн. лв.
Към момента НКЖИ има вземания в размер на около 89 млн. лв., като над 70 млн. лв. от тях са от неплатени такси на БДЖ, съобщи Ламбрев. Задълженията на компанията към доставчици, строителни фирми и други са в размер на общо 59 млн. лв.
НКЖИ е изготвила план за преструктуриране, който включва и съкращения на персонала. Разчетите са да бъдат съкратени над 40 на сто от администрацията на компанията в София, така че от 420 човека тя да стане 280 човека.
Броят на дирекциите се намалява от осем на три, като между съкратените дирекции са тези, занимаващи се с обществени поръчки и кадастър, както и правната дирекция.
50 човека от централната администрация отиват на по-ниско управленско ниво и затова заплатите им ще бъдат по-ниски.
Ще има и съкращения на администрацията на регионално ниво с 23 на сто. Съкращенията ще бъдат извършени в периода януари-април 2010 г., като се очаква общият ефект от тях да бъде намаление на разходите за годината с над 5 млн. лв.
На съкратените работници и служители ще бъдат изплатени компенсации в размер средно на 4 работни заплати.
От НКЖИ подчертаха, че няма да съкращават инженерен персонал. В момента дори има и незаети позиции за около 350 души за поддръжка на жп линии.