Социалната мрежа MySpace, част от американската група News Corporation, обяви в петък пускането на своя собствена мейл услуга, наречена "MySpace Mail" и насочена към 130-те млн. потребители на сайта, предаде АФП.
Бетаверсия на новата услуга ще бъде достъпна до няколко седмици, като тя ще позволява на потребителите „да комуникират и споделят съдържание с хора във и извън мрежата на MySpace“.
Настоящите потребители на сайта ще могат да създадат мейл адрес от типа на “X@myspace.com”,където „X” е настоящото потребителско име в социалната мрежа.
Според съобщение на компанията тя навлиза в сегмента на мейл услугите с потенциала да стане втори играч на него в САЩ и четвърти в световен мащаб.
Изразените амбициозни очаквания изправят MySpace пред силната конкуренция в тази сфера на Google и Yahoo!, дори и на позагубилата доста голяма част от предишната си популярност Hotmail на Microsoft.
Съвсем наскоро MySpace обяви и друг изненадващ ход в битката за потребители с Facebook – засилване на платформата за видеоигри, което се смята като ход, препозициониращ сайта и възможност за привличане на нови посетители.
През юни социалната мрежа на News Corp. съобщи планове за съкращаване на една трета от служителите си в САЩ, или около 500 души, като ще бъдат закрити и допълнителни 300 работни места извън страната.
Всички тези промени се случват три месеца след идването на новия изпълнителен директор на компанията – бившият оперативен директор на Facebook Оуен ван Ната.