IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мениджърите на най-голямата руска интернет компания продават акциите си

„Яндекс“, която планираше IPO на Nasdaq и се надяваше на пазарна капитализация от около $3 млрд., в момента се оценява на около $1,2 млрд.

13:38 | 28.07.09 г.
Автор - снимка
Създател
Мениджърите на най-голямата руска интернет компания продават акциите си

Мениджърите на най-голямата руска интернет компания - „Яндекс“, възнамеряват да продадат акциите си на останалите акционери - двамата основатели на компанията, два инвестиционни фонда и една IT компания, пише вестник „Комерсант“, позовавайки се на източници от инвестиционни банки, запознати със сделката.

Към момента собствеността върху Яндекс е разпределена по следния начин: основателите Аркадий Волож (генерален директор на компанията) и Иля Сегалович са с дял от 30%, около 35% се държат чрез офшорни компании от фондовете Internet Search Investments и Baring Vostok Capital Partners, 15% са собственост на Tiger Technologies, а около 20% са разпределени сред по-малки акционери, в т.ч. - желаещите да продават мениджъри.

Засега информацията не е официално потвърдена от мениджърите.

В информацията на вестника се посочва се, че и след евентуалната продажба няма да има нови собственици на интернет компанията, тъй като акциите ще бъдат продадени на по-големите акционери.

Засега със сигурност се знае, че продажбата на акциите на мениджърите няма нищо общо с дейността на компанията, а двамата основатели на „Яндекс“ няма да продават акциите си.

По данни на компанията за маркетингови и интернет изследвания TNS към юни 2009 г. месечната аудитория на проектите на „Яндекс“ е 19,2 млн. души. За миналата година приходите на „Яндекс“ са над 300 млн. долара.

Според експерти към момента компанията може да се оценява на около 1-1,2 млрд. долара, което значи, че мениджърите биха могли да получат за акциите си суми в рамките до 200-240 млн. долара. Според запознати причина за продажбата би могла да бъде, че въпросните мениджъри възнамеряват да напуснат компанията или просто те се възползват от опцията (ако съществува) в договора им, че могат да продадат акциите си, ако тази година не се състои IPO на „Яндекс“.

„Яндекс“ планираше да проведе IPO на Nasdaq през третото тримесечие на миналата година, като за негови организатори бяха определени Deutsche Bank, Morgan Stanley и „Ренесанс Капитал“. Акционерите на компанията разчитаха да бъде постигната пазарна капитализация от 2,5-3 млрд. долара, но заради икономическата криза към края на миналата година възможната стойност според тях вече е около 2 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още