Днес беше направена символичната първа копка на изграждането на хипермаркет “Mr. Bricolage” в гр. Ниш в Сърбия, съобщиха от “Доверие Брико” АД, което държи правата за използване на марката “Mr. Bricolage” в България, Сърбия, Македония, Албания, Черна гора и Косово.
Това е първият етап от планираната задгранична експанзия на българското дружество в страни от региона. Прекият инвеститор в изграждането на магазина в Ниш е “Брико Спец” ООД, което е 100% собственост на “Доверие Брико” и чрез което българското дружество ще реализира правата си за използване на марката на територията на Сърбия. Капиталът на “Брико Спец” е 5,7 млн. евро. Дружеството се управлява от тричленен съвет на директорите с председател Милен Христов.
Размерът на инвестицията в проекта в Ниш е 9 млн. евро, от които 7,1 млн. - в земя и строителство. Като втори етап от проекта в Ниш ще бъде изграден логистичен център, който да обслужва територията на цяла Сърбия. В средносрочен план (3 години) се предвижда задграничните инвестиции на “Доверие Брико” да достигнат до 40 млн. евро. Те ще бъдат вложени в изграждането на още четири нови магазина в столицата и в големите градове.
Магазинът в Ниш ще разполага с 5800 кв. м търговска площ и 180 паркоместа, изградени върху терен от 2 хектара. Асортиментът на магазина ще надхвърля 40 хил. артикула за ремонта и обзавеждането на дома и градината.
Марката Mr. Bricolage е официално регистрирана през 1980 г. като естествено продължение на сдружението на търговците в сектора “Направи си сам”. През 2000 г. акционерното дружество Mr. Bricolage SA излиза на Парижката фондова борса.
В България марката навлиза през 2000 г., когато е построен първият търговски център в София. Днес в страната работят 10 магазина от веригата, разположени в София, Пловдив, Варна, Благоевград, Бургас, Стара Загора, Плевен, Русе и Добрич, които осигуряват 880 работни места. Общата им търговска площ е 55 хил. кв. м, а оборотът за миналата година възлиза на 165 млн. лева с ДДС.
Свързани компании: