IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

България губи от привлекателността си за търговските вериги

Страната ни се нарежда на 21-во място сред 30 развиващи се пазарa, като губи пет позиции спрямо миналата година

12:14 | 16.06.09 г.
България губи от привлекателността си за търговските вериги

България се нарежда на 21-во място сред развиващите се пазари в класация по привлекателност за търговските вериги. Страната ни пада с 5 позиции спрямо миналогодишното класиране, но все пак остава преди други страни в региона като Румъния (на 23-то място) и Хърватска (на 24-то). Турция е непосредствено преди нас на 20-то място.

Индексът Global Retail Development на консултантската компания AT Kearney обхваща 30 развиващи се пазара от цял свят, като първото място заема Индия. Втора е Русия, е на трето място е Китай.

Индексът се съставя от 2001 г. и има за цел да помогне на търговските вериги да определят приоритетите си при разработване на глобалните си стратегии, като класира привлекателността за търговска експанзия в развиващите се пазари на базата на 25 променливи стойности, сред които икономически и политически риск, привлекателност на пазара, нива на насищане на пазара, ръст на продажбите и други. Индексът е с фокус върху възможностите за масови търговци и хранителни вериги, които по принцип са първи при създаването на модерни търговски концепции в една страна.

България има 44 точки по показателя „Риск“, като нулевата стойност означава висока степен на риск, а 100 точки – ниска. По показателя „пазарна привлекателност“ страната ни получава 41 точки от възможни 100 за най-голяма привлекателност, а по „насищане на пазара“ - 48 точки, като нулева стойност обозначава наситен пазар, а 100 точки – ненаситен.

Що се отнася до индикатора „натиск във времето“, България има 54 точки, като 100 точки сигнализират спешност за навлизане на пазара, а нулевата стойност означава липса на натиск във времето.

Компанията е разработила и индекс за страните, които са най-привлекателни за веригите за облекло – Retail Apparel Index. Начело в него е Бразилия, следвана от Румъния и Китай. На четвърто място е Индия, а на пето – Аржентина. България не попада в тази селекция, която обхваща само десетте най-привлекателни развиващи се пазара за веригите за облекло.

Топ 10 в индекса Global Retail Development:

1. Индия
2. Русия
3. Китай
4. ОАЕ
5. Саудитска Арабия
6. Виетнам
7. Чили
8. Бразилия
9. Словения
10. Малайзия

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:47 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още