Шведската медийна група Modern Times Group (MTG) обяви в съобщение на сайта си днес, че е получила всички необходими одобрения от съответните български власти и е финализирала придобиването на 100% от Нова Телевизия. MTG вече ще поеме пълен оперативен контрол върху бизнеса и от днес ще консолидира резултатите в сметките си в рамките на оператора Viasat Broadcasting, който притежава.
На 31 юли 2008 г. групата обяви, че е подписала споразумение за придобиването на 100% от Нова Телевизия за 620 млн. евро в брой от Антена България.
Нова Телевизия е създадена през 1994 г. и притежава 100% от телевизионния канал Нова, както и 80% от женското списание Ева.
Нова Телевизия е генерирала повишение на нетните продажби от 54% на годишна база до 42 млн. евро през 2007 г. и има дял от 32,4% от нетния пазар на телевизионна реклама в България, който е на обща стойност 125 млн. евро, се посочва в съобщението. Пазарът на телевизионна реклама в България е нараснал с 35% в местна валута през 2007 г. и се очаква да продължи да демонстрира високи нива на ръст в идните години, пише още в него.
Печалбата преди лихви, данъци, амортизации и обезценки (EBITDA) на Нова Телевизия се увеличава над два пъти до 20,5 млн. евро за миналата година, а EBIT (печалба преди данъци и такси) възлиза на 19,1 млн. евро. За шестте месеца до 30 юни 2008 г. нетните продажби на Нова Телевизия се увеличават с 21% до 24,1 млн. евро на годишна база, а EBITDA се повишава с 22% до 11,8 млн. евро. EBIT отчита ръст от 10% на годишна база до 10,1 млн. евро за периода.
MTG вече управлява четирите канала от семейството на Диема у нас чрез дела си от 50% в Balkan Media Group Limited. Каналите Диема имат годишен ръст от 26% на нетните продажби до 5,8 млн. евро през 2007 г. Рекламните приходи формират около 25% от общите приходи за миналата година. Телевизионните канали имат загуба преди данъци, такси и амортизации и лихви в размер на 2 млн. евро за 2007 г. Нетните продажби на каналите Диема се увеличават над три пъти на годишна база до 7,4 млн. евро за шестте месеца до 30 юни 2008 г., като се отчита значително подобрение на EBITDA до 1,1 млн. евро.
„България е един от най-бързо нарастващите рекламни пазари в Европа и вече твърдо заехме втората позиция на него, като обединяваме Диема и Нова. Това ще даде възможност да реализираме значителни оперативни синергии и да се фокусираме върху увеличаване на пазарния си дял. Нова и каналите Диема имат добре диференцирани програмни схеми и зрители, което ни дава основата за развитие на медийна стратегия, която вече успешно сме прилагали на други пазари“, коментира Ханс-Холгер Албрехт, президент и главен изпълнителен директор на MTG.