Холдинг Пътища АД отчита 10,3 млн. лв. консолидирана загуба за деветмесечието на 2011 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg. За същия период на миналата година загубата му е била 5,3 млн. лв.
Интересното е, че някой от дъщерните дружества печелят и носят 2,5 млн. лв. печалба за малцинственото участие.
Например Холдинг Пътища АД спечели Лот 4 на АМ Тракия в консорциум с 3 свои дъщерни дружества, в които притежаваше 100%. После намали дела си в тях до под 33%, като не участва в увеличение на капитала им.
Общо тези три дружества формират около половината от продажбите на холдинга. Вероятно печалбата е реализирана именно в тях и тези 2,5 млн. лв. печалба са за придобилите по над 67% от капитала на трите дружества.
Investor.bg вече публикува анализ, че "Холдинг Пътища се хвали с поръчки на фирми, в които има дял под 1/3". Не само, че се хвали с тях, но Холдинг Пътища ги включва и в консолидацията, включително в текущия отчет.
Става дума за дружествата Пътностроителна техника АД, Видапъстрой АД и Пътинженеринг - М АД. Те строят Лот 4 от АМ Тракия, Лот 2 от АМ Марица, връзката между АМ Марица и ГКПП Капитан Андреево, дори едното строи пречиствателна станция в гр. Мангалия, Румъния.
Консолидираните продажби на холдинга се увеличават със 117% на годишна база до 124 млн. лв. за деветмесечието на 2011 г., но вероятно голяма част от ръста се дължи на дружествата, в които той има под 33%, но ги включва в консолидацията.
Друг анализ на Investor.bg показа какво загуби холдинга като намали дела си в трите дружества.
Например за трите компании собственият капитал беше 20,8 млн. лв. към 31 декември 2010 г., докато консолидираният собствен капитал на Холдинг Пътища бе 16,5 млн. лв. Тоест капиталът на останалите дъщерни дружества е бил отрицателен с 4,3 млн. лв.
Към 30 септември 2011 г. собственият капитал на холдинга намалява до 6,6 млн. лв. Ако приемем, че трите дъщерни дружества не са намалили капитала си, а дори са го увеличили с поне 2,5 млн. лв. поради печалбата, то те имат над 23 млн. лв. собствен капитал, а останалата част от холдинга има отрицателен собствен капитал от около 17 млн. лв.
През септември ОББ запорира сметките на Холдинг Пътища в качеството му на съдлъжник по кредит.
За последните 12 месеца акциите на дружеството поевтиняват с 63% до 0,20 лв. за акция и 6 млн. лв. пазарна капитализация. Спрямо рекордните цените през 2007 г. спадът е с над 99% или над 100 пъти.
Свързани компании:
преди 12 години "Спрямо рекордните цените през 2007 г. спадът е с над 99% или над 100 пъти"Хора стига с това "пъти", научете се как да го ползвате, направо е смешно за финансов сайт. Марияне, кога си виждал в Блумбърг подобна нелепица? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Моля дайте линк към договора, по който ХДПАТ ще си върне дяловете след 3 г. и 9 месеца.И преди време ви питах къде е, но не го представихте.Аз такъв договор не съм виждал, официално обявен. Пък и договорът покрива текущата ситуация. Не е прогноза за след 3 г. и 9 месеца, когато какво ще е състоянието. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години '''''''''Общо тези три дружества формират около половината от продажбите на холдинга. Вероятно печалбата е реализирана именно в тях и тези 2,5 млн. лв. печалба са за придобилите по над 67% от капитала на трите дружества.''''Статията е хубава но този текст е подвеждащ.3-те дружества с намалените дялове Холдинга може да си ги върне след 3 години и 9 месеца така е в договора оповестен от КФН и представен от Холдинг пътища Ад.Докато не се изясни дали Холдинга ще си ги върне и при какви точно условия не може да се говори изобщо за кого е тази печалба.И нека не забравяме, че те новите собственици не управляват 3-те дружества а ги управлява Холдинг Пътища Ад и за това им консолидира балансите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар