IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търговците на дребно се насочват към Азия

Проблемите в западните икономики и силните източни пазари са основна причина за масовата експанзия на световни брандове към Китай и други азиатски страни

11:59 | 17.11.11 г.
<p>
	Реклама на нов бранд на витрината на мол в Джакарта, Индонезия.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Реклама на нов бранд на витрината на мол в Джакарта, Индонезия. Снимка: Ройтерс

Продажбите на дребно буксуват в по-голямата част на Европа, но в Азия се радват на силен ръст. Силното потребителско търсене на Изток неизбежно привлича вниманието на много търговци, пише в доклад на Cushman&Wakefield.

“Все повече икономики на Запад изпитват трудности, затова много търговци търсят начин да се разширят в Азия и по-конкретно – в Китай“, коментира Марк Бърлтън от подразделението на компанията за търговски площи в Европа и Близкия Изток.

През септември спрямо август продажбите на дребно в Китай нараснаха със 17,7%, а през август беше отчетено увеличение от 17% спрямо юли, допълват от компанията. Тези данни излязоха в момент на силна волатилност на световните пазари.

Особено осезаем беше растежът на продажбите на дребно в Китай в луксозния сегмент. Световни брандове, като например Burberry, Richemont, PPR и LVMH, съобщават за силно трето тримесечие заради оживеното търсене в Азия.

Експанзия в Азия вече планират Hennes & Mauritz, Esprit, както и Gap, които дори затварят магазини в Северна Америка, посочват експертите.

Марките обаче се изправят пред сериозна конкуренция заради нарасналия интерес, предупреждават консултантите. „Интернационализацията в търговията на дребно отдавна е сред основните за пазара теми. Само че потокът от търговци в момента масово се пренасочва към Азия“, коментира Бърлтън.

Джон Стинсън, който оглавява звеното на Cushman & Wakefield за азиатско-тихоокеанския регион, отбелязва, че и Азия изпитва своите проблеми в кризата. Само че фундаментите там са много по-добри и указват силен потенциал за растеж.

Експертите посочват, че в момента продажбите на дребно в Китай съставляват 25% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната, докато в САЩ те са 70% от икономиката. Държави като Китай и Индия, които имат огромно население и постоянно нарастващи доходи, имат потенциала значително да повишат търсенето.

„Съществуват и прогнози, според които делът на продажбите на дребно в китайския БВП може да надмине техния дял в Европейския съюз и даже САЩ“, допълва Джон Стинсън. „Това ще превърне страната в най-големия световен пазар“, заключава още той.

В големите китайски градове, каквито са Пекин и Шанхай, продължава засиленото отдаване под наем на търговски площи. Засилена активност на пазара на наеми на търговски площи се наблюдава и в по-малки градове като Чънду, посочват експертите.

Растежът в продажбите на дребно поражда и силно доверие у инвеститорите. За първото полугодие ръстът на инвестициите в търговски имоти е 13%, а общият обем на инвестициите в сегмента достигат 18,3 млрд. долара. Това надвишава общия обем на инвестициите за цялата 2010 г. - 17,4 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още