Продължаващите реформи в БДЖ налагат съкращаване на общо 2 хиляди души от „Пътнически превози“ и „Товарни превози“ до края на годината. Това обяви председателят на съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров.
Той и изпълнителният директор на компанията Йордан Недев представиха днес пред журналисти належащите мерки за оптимизация на разходите и структурата на железниците, които трябва да бъдат извършени през следващите месеци.
Съкращения ще има във всички сектори на железниците. Предвижда се около една четвърт от съкратените да бъдат в администрацията, каза Недев. Вече поименно са известни хората, които ще бъдат съкратени, като за всички тях са предвидени обезщетение от шест работни заплати. Сега заетите в системата на БДЖ наброяват 13 хиляди души.
От БДЖ предвиждат служителите, които откажат да бъдат съкратени, да преминат към така наречената процедура на подбор. Съкратените по този параграф ще получат само 1 или 2 работни заплати. Общо обезщетенията, които БДЖ трябва да изплати, възлизат на около 9 млн. лв.
Изпълнителният директор на компанията поясни, че в посочения брой на хората, подлежащи на съкращение, не се включват тези, които ще се пенсионират до края на тази и през следващата година. Съкращенията ще спестят на БДЖ годишно 22-23 милиона лева от заплати.
Допълнително свиване на разходите ще има и заради намаляване честотата на влаковете. Предвижда се да има по-малко пътуващи композиции през денонощието. Това е втората мярка, която предстои да бъде осъществена до края на годината.
Сега пътуващите на денонощие влакове са 585 по всички направления, но техният брой ще бъде намален със 150. Пътуващите влакове ще станат по-малко в почти всички направления в страната.
Владимиров подчерта, че засега не се предвижда закриване на нито едно направление, дори и Септември-Добринище, чиито загуби са около 5 милиона лева годишно.
С намаляване на честотата на влаковете основно по неефективните направления ще се пестят още 22 милиона лева годишно, които ще се насочат за погасяване на заеми на БДЖ към банки.
Третата мярка от реформата предвижда поскъпване на билетите на БДЖ. За пътническите и за бързите влакове увеличението ще е средно с 9% и ще влезе в сила от началото на 2012 г. За експресните влакове и спалните вагони билетите ще поскъпнат средно с 15% още от началото на декември.
От БДЖ са пресметнали, че с новите цени на билетите допълнително за година ще се осигурят 2-2,5 милиона лева. Владимиров припомни, че цените на жп билетите не са вдигани от средата на 2008 г. Той посочи, че дори след увеличението цените на билетите ще бъдат средно с 25% по-ниски от тези на автобусите по същите направления в едната посока. А двупосочният жп билет ще бъде с 40% по-евтин от автобусния.
Продажбата на неоперативни активи на БДЖ като вагони и локомотиви, е четвъртата мярка от реформата. Нейното изпълнение е започнало и досега са постъпили 4 млн. лева, каза Недев.
До края на годината се очакват постъпления от продажби на неоперативни активи в размер на 7-8 милиона лева. През първата половина на 2012 г. ще бъдат продадени още ненужни на БДЖ вагони и локомотиви на обща стойност 25-30 млн. лв.
Относно стартиралата приватизация на „БДЖ - Товарни превози“ от ръководството на холдинга коментираха, че скоро ще бъде обявено кой е избраният консултант. Владимиров напомни, че приватизацията на предприиятието е условие да получим заем от Световната банка.
Той обобщи, че без изброените реформи българските железници няма да получат и около 300 млн. евро от еврофондовете през следващия програмен период 2014-2020 г.
преди 13 години На такъв коментар може да се каже само едно...мръсно ***. Въобще не разбираш от управление на държавни фирми. БДЖ - може и трябва да стане най-голямата компания в България по размер на активи. Обективно е така. Кога ли там ще назначат кадърни мениджъри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Мислите ли, че ще дойдат по добри дни за тези които остават в БДЖ? Аз лично съм много резервиран към тази реформа (а и към всички реформи като цяло), защото тук в България под реформа се разбира преватизация или наливане на едни пари (нашите) в нещо безрезултатно,а мисля че имаме достатъчно примери с подобни "реформи", които не са с полъжителен край за държавата и обикновенния народ. Дано не съм прав и дано това не е поредната далавера, в която прецаканите пак ще сме ние, защото от положението в което се намира в момента България ясно си личи че на управляващите (леви , десни, центристи и т.н.) не им пука за българският народ, колкото и да се запенват пред камерите и да обеснват как всичко правят в името на народа си. Така че имайте едно на ум. Съгласен съм, че БДЖ е в окаяно състояние, но кой има вина за това??? Да не се окаже че тези които докараха българската железница до това състояние сега същите ще правят реформа в нея. Кои са наказаните за състоянието на БДЖ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Spored men, tova e pravilna stapka. Na vsi4ki e qsno,4e taka nqma kak da prodaljava BDJ.Tova e agoniq! Vqrno e,4e za tezi hora,koito 6te se sakratqt, nqma da e lesno,no pone za tezi,koito ostavat na rabota,doidat po-dobri dni. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Закривай !!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар