IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Очакват интернет рекламата у нас да достигне 30 млн. евро до края на 2011 г.

Традиционните медии трябва да се променят и да потърсят пряк контакт с потребителя, твърди Пламен Русев, председател на борда на е-academy, организатор на Webit 2011

14:42 | 26.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Пламен Русев, председател на борда на е-academy, организатор на Webit 2011 <em>Снимка: Webit</em></p>

Пламен Русев, председател на борда на е-academy, организатор на Webit 2011 Снимка: Webit

Въпреки изоставането си спрямо западните пазари, рекламата в българския интернет отчита 50% ръст за последната година.

„Докато през 2010 г. приходите от реклама в двете основни направления - дисплей реклама (банери) и search (обяви в търсачки) - са били в размер на 20 млн. евро., до края на тази година очакваме те да достигнат 30 млн. евро.“, заяви в кулоарите на Webit 2011 Пламен Русев, председател на борда на е-academy, организатор на събитието.

Според Русев този мощен ръст се дължи преди всичко на засилената реклама в социалните мрежи и по-специално във Facebook. Статистиката не е официална, защото Facebook и Google не предоставят подобни данни за българския пазар, но е достатъчно представителна, тъй като е подготвена на базата на рекламните бюджети на бизнеса в тези две основни уеб направления.

Въпреки този силен ръст обаче българската интернет реклама все още изостава в развитието си. Докато в Централна и Източна Европа средният дял на рекламата в мрежата е 10-12% от общия рекламен пазар, а във Великобритания дори 30%, то в България едва 7 от всеки 100 лева, инвестирани в маркетинг, отиват в интернет.

Според някои от специалистите на Webit 2011 до седем години няма да има хартиени вестници, а в Европа те ще изчезнат до 15 години. Анализатори на пазара смятат, че благодарение на дигиталния свят гласът на потребителя се чува все по-силно и той се превръща не просто в рекламна цел, а в общност, в конкретно име, приятели и интереси.

„Това не е краят на традиционните медии, това е началото на интеграцията между медиите и потребителите“, твърди Русев. Според него хартията ще стане елитарен продукт за онези, които могат да си го позволят.

„Традиционният маркетинг съществува, но трябва да намери начин да достигне до хората“, каза още Русев. По думите му подобен път трябва да извървят и традиционните медии и да водят разговор с потребителите си по начина, по който го правят социалните медии. Хората искат да консумират информацията когато и където пожелаят и медиите трябва да им дадат тази възможност, твърди още маркетинг специалистът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
webmotion
преди 12 години
Полезна статия! Разбира се, че традиционните медии няма да изчезнат, но Интернет става все по-силен взема все по-голям дял от рекламните бюджети.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още