Цялото портфолио от премиум приложения на Blackberry ще бъде свободно достъпно за безплатно сваляне от сряда за период от 4 седмици, обяви канадският производител Research in Motion (RIM). Освен това корпоративните клиенти ще получат безплатна едномесечна техническа поддръжка. Единият от двамата изпълнителни директори Майк Лазаридис обеща освен това, че RIM ще предприеме всички необходими мерки, за да не се стига в бъдеще до подобни сривове, пише ZDNet.
През изминалите няколко дни милиони потребители на услугата нямаха достъп до електронната поща, клиентът за чат и уеб браузването. Компанията обяви, че виновник за проблемите е задръстване с данни в сървърите, причинено от срив на централен сървър във Великобритания.
Според производителя на Blackberry техническият проблем е отстранен. Лазаридис се извини на клиентите още през миналата седмица. „Работихме в продължение на 12 години, за да спечелим доверието ви и ще направим всичко възможно, за да го спечелим отново“. Той отбеляза, че през последните 18 месеца наличността на услугата е била гарантирана в 99,97% от времето.
RIM има 70 млн. потребители в целия свят и през миналите години отчиташе ръст в развиващите се пазари. Бизнесът на компанията пострада от силната конкуренция на Apple с неговия хит iPhone и RIM бе принуден да понижи неколкократно прогнозите си за финансовите резултати. Освен това в момента компанията съкращава всеки десети служител.