Заради срив в един от центровете за данни в близост до Лондон милиони клиенти на канадския производител на мобилни телефони Research in Motion (RIM) останаха без достъп до данните си, предаде Daily Telegraph.
Потребителите на смартфона Blackberry в Европа, Африка и Близкия изток изпитват проблеми с няколко от услугите, съобщи и пресцентърът на компанията. Недостъпни са електронната поща, клиентът за чат и уеб браузването. Невъзможни на практика са всички услуги, изискващи достъп до световната мрежа.
Според Daily Telegraph в центъра за данни са се сринали един или няколко сървъра. При работата на устройството участват не само сървърите на конкретния национален оператор, но и информационните центрове на самата RIM. Поради това при сривът във Великобритания засяга всички в неговия обсег на три континента.
Познатата именно чрез стабилността и сигурността си инфраструктура на Blackberry изпада за втори път в историята си в подобно затруднено положение. През 2009 г. тотален срив блокира за три часа всички услуги за всички клиенти. Няколко месеца по-късно канадската компания се принуди да признае за огромен проблем, касаещ услугите за американските потребители. Тогава пощадени бяха само големите концерни, които използват услугата Blackberry Enterprise Server. Няколко дни по-късно в Северна и Южна Америка се стигна до нов срив, свързан с въвеждането на версия 5.0 на чат услугата. През 2008 и 2007 г. също имаше подобни големи проблеми.