Groupon планира значително орязване на разходите за онлайн маркетинг заради незадоволителната възвращаемост на тези инвестиции, пише Bloomberg.
Наскоро компанията беше принудена от щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC - Securities and Exchange Commission) да коригира данните си за приходи от продажби, което внесе сериозни съмнения за възприетия бизнес модел.
Разходите за онлайн маркетинг могат да станат все по-малко атрактивни заради промените в икономиката, както и пренасищането на някои пазари. Освен това, компанията смята, че може да бъде постигнат ръст на потребителите и чрез алтернативни методи.
Досега Groupon трябваше да увеличава разходите си за онлайн маркетинг и реклама, което се отразяваше и на доходността. “Това може да обезпокои някои инвеститори”, коментира Марк Фикърс от адвокатската кантора BraunHagey & Borden LLP.
Groupon си навлече сериозни критики заради необичайните счетоводни практики, увеличаването на разходите за маркетинг, както и за загубата на двама от ключовите служители на компанията в рамките само на 6 месеца.
Компанията вече е отложила IPO-то си, съобщават анонимни източници на агенцията, запознати с делата на гиганта.