IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Консолидираната печалба на Софарма спада с 22% след отрицателни курсови разлики

Приходите от продажби на фармацевтичната компания през второто тримесечие се понижават с 1,2% на годишна база

11:35 | 30.08.11 г.
Автор - снимка
Създател
Консолидираната печалба на Софарма спада с 22% след отрицателни курсови разлики

Приходите от продажби на Софарма АД през второто тримесечие се понижават с 1,2% на годишна база до 152,432 млн. лв., показва консолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез БФБ.

Нетната печалба на фармацевтичната компания за периода спада с 22% на годишна база от 12,986 млн. лв. на 10,166 млн. лв., като за това допринасят отрицателните курсови разлики за периода в размер на 1,730 млн. лв. при положителни от 465 хил. лв. преди година.

За първото полугодие продажбите се увеличават с 13% на годишна база до 318,276 млн. лв., но печалбата намалява с 16% до 21,684 млн. лв.

Приходите са нараснали основно поради увеличение в обемите продажби, както на стоки, така и на готова продукция, се казва в междинния доклада за дейността на Софарма.

За намалението в печалбата за полугодието на годишна база също допринасят отрицателните курсови разлики за периода в размер на 2,097 млн. лв. при положителни от 1,130 млн. лв. преди година.

С най-голям дял в приходите от продажби са тези за вътрешен пазар (75%), които нарастват с 14% спрямо полугодието на 2010 г., се казва още в доклада за дейността. Най-големият пазар за реализация на приходите от продажби за групата е България (71%). На европейските пазари продажбите възлизат на 26% от общия дял на приходите.

С най-висок относителен дял в обема на износа са таблетните форми, следвани от сиропи, ампули, унгвенти и лиофилни продукти.

Според данни на IMS Health българският фармацевтичен пазар (аптечен и болничен) бележи ръст от 14% за шестте месеца на 2011 г. спрямо същия период на 2010 г.

„Софарма” АД заема 5% от общия обем на българския аптечен пазар и 13% от продажбите в натурално изражение. Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Actavis - с дял 8% (17% в бр.), Novartis – 6% (6% в бр.), Glaxosmithkline – 6% (3% в бр.), Sanofi-Aventis-Zentiva – 5% (4% в бр.), Roche - 5% (1% в бр.), Servier – 5% (3% в бр.), Astra Zeneca – 4% (1% в бр.), Bayer – 4% (3% в бр.), Pfizer – 3%, (2% в бр.)

Сред дистрибуторите на лекарства „Софарма Трейдинг ” АД има относителен дял от 24%, като заедно с Phoenix/Libra (дял 21%) и Sting (22%) заемат водещи позиции от националния фармацевтичен пазар.

Приходите от продажба на стоки заемат 62% относителен дял в продажбите и нарастват с 15%. Основният дял заема „Софарма Трейдинг” АД като дистрибутор на лекарства. През първото полугодие 2011 г. с най-голям относителен дял в продажбите имат таблетните и ампулните форми - общо около 79%. Значително по-нисък е приносът на останалите стокови групи.

Акциите на Софарма отстъпват с 0,3% в днешната търговия на БФБ до ниво от 3,45 лв. за брой, което представлява понижение от 11% от началото на годината и спад от 13% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 455 млн. лв.

Свързани компании:

Софарма АД(SFA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още