Към момента компанията за онлайн игри Zynga е почти изцяло зависима от Facebook, но това е на път да се промени, съобщава businessinsider.com.
Zynga вече има договор с китайския уебгигант Tencent за пускане на специална версия на играта CityVille за азиатската страна. Името на новия продукт е Zynga City, а дебютът му ще е до няколко дни.
Играта е разработена от пекинската централа на базираната в Калифорния Zynga и е вдъхновена от „традиционната и поп културата в Китай”.
Тя ще е достъпна за потребителите на социалната мрежа на Tencent - Pengyou, която стартира миналата година и вече има над 100 млн. активни потребители.
Очаква се Zynga City да достигне и до Qzone – друга социална мрежа на Tencent, но с над 500 милиона потребители.
Cityville беше първата игра на производителя, която впоследствие беше преведена на няколко езика. В момента в целия свят има милиони играчи, които виртуално градят своя мечтан град.
Zynga предлага игрите си през различни онлайн портали. Те по принцип са безплатни, а приходи компанията реализира с продажбата на виртуални блага - например селскостопански машини за нивите във Farmville. През 2010 г. компанията реализира печалба от 90,6 млн. долара при продажби за 597,5 млн. долара.
Впрочем Zynga е активна в Китай от май 2010 г. В момента компанията подготвя своя борсов дебют. От подготвяните за IPO-то документи става ясно, че сред собствениците в Zynga са Google, щатската банка Morgan Stanley и основателят на социалната мрежа за бизнес контакти LinkedIn Рейд Хофман.
Oще технологични новини четете в Dnes.bg