IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Инспекцията по труда ще назначи 110 асистенти, за да засили контрола във фирмите

Броят на проверените предприятия да се увеличи с 15% през тази година планират инспекторите

12:38 | 25.07.11 г. 5
Инспекцията по труда ще назначи 110 асистенти, за да засили контрола във фирмите

110 асистенти на инспекторите по труда в цялата страна ще назначи Главната инспекция по труда (ГИТ) в рамките на проект за подобряване на контрола, финансиран по оперативната програма „Развитие на човешките ресурси“. Това съобщи на пресконференция в ГИТ главният секретар на агенцията и ръководител на проекта Георги Милчин.

Проектът ще се осъществява в рамките на 30 месеца. Общата му стойност е близо 2,5 млн. лв.

110-те асистенти ще правят предварителна подготовка на проверките във фирмите и ще събират данни за дружествата, така че инспекторите на агенцията да се съсредоточат върху самите проверки, уточни Милчин.

Следващите дни ще бъдат публикувани обяви в регионални медии и в бюрата по труда в страната, както и в териториалните дирекции на ГИТ. Кандидатите за местата могат да подават документи в 10-дневен срок от публикуването на обявите.

След изтичането на срока ще бъде назначена комисия, която да подбере кандидатите и да направи интервютата.

Заплатите на асистентите ще бъдат по 350 лв. Върху тях ще се начисляват допълнителни възнаграждения по Кодекса на труда, отделно ще се плащат осигуровките, поясни Милчин.

След приключването на проекта е възможно някои от тези асистенти да започнат работа в ГИТ или в други звена на държавната администрация, каза директорът на агенцията Румяна Михайлова.

Един асистент ще помага на трима или четирима инспектори. Назначенията ще започнат от 15 август. Асистентите ще бъдат обучавани в процеса на работа.

Отделно ще бъдат обучени още 460 инспектори на ГИТ по различните икономически отрасли. Целта е да се засили контролът върху фирмите.

Инспекцията планира броят на проверените предприятия да се увеличи с 15% в сравнение с 2010 г. Очаква се фирмите, в които инспектори на ГИТ влизат за първи път, да се увеличат с 10% спрямо 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:20 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
STRAHO
преди 13 години
Не може така да се КРАДЕ от живота на работниците! Това не е бизнес! Който не може да си ПЛАЩА масрафа, няма работа в икономическия живот на страната! Ще ми сключват договори на по 4 часа а ще ги карат по 8-12 часа да работят!!!!??? Къде се намират!? В латинска Америка ли!? К'ат не им харесва прав им път към банановите републики!:)).. Правителството им било виновно ...ха ха ха боже!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
ezdachat
преди 13 години
Браво! Една разумна крачка към свиване на сивия сектор и подобряване на условията на труд!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
Stivy1978
преди 13 години
От април месец съм подал сигнал в инспекция по труда за неизплатена заплата и нямам и заповед за прекратяване на трудовия договор,но още нямам резултат???K"o прайм???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 6
misho-m
преди 13 години
Кой ще проверява фирмите на депутатите и управляващите бе ГАДОВЕ днешни управляващи.Какво стана с Цветан Цветанов като го проверявахте.Всичко правите да задушите малкия бизнес,колко работни места отворихте.Полицейски прийоми на всяка крачка . А на полицията хич не им пука, вземат си паричките и псуват началниците си тихичко . Плащат от собствения си джоб сума разходи,но няма на кого да се оплачат.Мирише на гадости навсякъде в тоя държава.И нова смрад ще назначат да ни преследва, и те ще бъдат обезателно герберчета.Мамка ви ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
Jay Gould
преди 13 години
Дааа, това направо ще ни извади от кризата. :))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още